arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۳۰ خرداد ۱۴۰۱؛ از درخواست دولت از مردم برای «تحمل» کردن تا بازداشت ۱۲۰ گردشگر به دلیل «رقص مختلط و کشف حجاب»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تایید زندگی رهبری در کانکس توسط یک اصولگرا
عبدالله گنجی، روزنامه‌نگار اصولگرا در صفحه توییتر خودش نوشت: «‏سیره رهبری نشان میدهد بازگو کردن این امور خوشایندشان نیست اما چون یک نفر عنوان کرد و عده ای هجمه یا تردید کردند عرض میکنم. اینکه رهبر انقلاب حدفاصل سالهای1369-1372 در کانکس زندگی میکردند صحت دارد حتی بله برون با خانواده آیت الله خوشوقت برای فرزندشان هم در همین کانکس انجام شده است.»

تکرار یک فاجعه؛ مرگ کودک جا مانده در خودرو بر اثر گرمازدگی
غلامرضا حیدر نژاد رییس اداره پزشکی قانونی رامهرمز گفت: یک زوج جوان هنگام مراجعه به مراسم سوگواری خاله کودک، سایدا ۴ ساله را که در ماشین خواب بود، بجا می گذارند. او افزود: والدین که تصمیم گرفتند بچه را از خواب بیدار نکنند، تحت تاثیر سوگواری، کودک خود را فراموش کردند. این کودک چندین ساعت در هوای بسیار گرم در ماشین رها شده بود و در‌های ماشین قفل بودند. به دلیل استرس، شدت گرما و نبود اکسیژن، این دختر ۴ ساله جان باخت. 

درخواست دولت از مردم برای «تحمل» کردن
علی بهادری سخنگوی دولت درباره اینکه مردم چه اندازه برای تحقق درمان و اصلاح اقتصادی صبر کنند، اظهار کرد: من نمی‌توانم زمانی اعلام کنم. لازمه عبور از این مسیر این است که متاسفانه باید صبر و همکاری و همراهی کرد و این مسیر فقط با تحمل سپری خواهد شد.

شایعه مهاجرت علی کریمی به دُبی
خبرگزاری دولتی برنا متعلق به وزارت ورزش نوشت: «شماره ۸ فراموش نشدنی تیم ملی فوتبال ایران و تیم پرسپولیس با انتشار یک استوری همه طرفدارانش را نگران کرد. او به تازگی ویزای دائمی اقامت در کشور امارات را دریافت کرده و بر همین اساس به همراه خانواده برای همیشه به دُبی کوچ کرده است. بر اساس آخرین اخبار شماره ۸ سابق تیم ملی، بایرن مونیخ و پرسپولیس هم اکنون در دُبی به سر می‌برد.» علی کریمی هم در واکنش به شایعه مهاجرتش از ایران با انتشار ویدیویی نوشت: وطن خانه پدری‌ست. ایران ما 

سومین رو بدون فوتی کرونا
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته مرگ ناشی از کرونا در کشور گزارش نشده است و بنابراین با تکرار مجدد روز بدون فوتی ناشی از این بیماری، مجموع جان باختگان آن در عدد ۱۴۱هزار و ۳۶۳ نفر ماند.

یکی از افراد دستگیرشده مکرر به مجلس رفت‌وآمد داشت
مجتبی توانگر، نماینده مجلس در توییتی نوشت: «یکی از افراد دستگیرشده فعال در آمدنیوزهای داخلی مکرر به مجلس رفت‌وآمد داشته است! » او نوشت که «از دکترقالیباف رئیس محترم مجلس خواستم ارتباط احتمالی شبکه‌فساد سیاسی- رسانه‌ای با برخی افراد درون مجلس را بررسی و نتیجه را اعلام کند.»

اولین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری بانوان ایران
لیلا حیدری مدال با ارزش برنز مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا را برگردن آویخت. در دومین روز مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا یک مدال طلا، یک نقره توسط رکابزنان پاراسایکلینگ و یک مدال با ارزش برنز توسط لیلا حیدری در بخش 500 متر کسب شد.

تکذیب اجرای حکم قطع انگشت
قوه قضاییه اعلام کرد: در پی انتشار نامه‌ای منتسب به دکتر رئیس جامعه جراحان ایران خطاب به رئیس جمهور مبنی بر اظهار نگرانی درخصوص اجرای احکام قطع انگشتان دست تعدادی از محکومان، یک منبع آگاه، خبر اجرای این احکام را تکذیب کرد.

مجلس: دیوان عدالت اداری حق رسیدگی به تصمیم‌های شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی را ندارد
نمایندگان مجلس با مستثنی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از فرآیند بررسی شکایت‌ها در دیوان عدالت اداری موافقت کردند. آنها همچنین تصویب کردند که «رسیدگی به مصوبات شورای عالی فضای مجازی در حوزه تحت صلاحیت این نهاد از شمول حکم این ماده خارج است.»

بانکی پور زیر بار عذرخواهی نرفت
نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه ازدواج همسالان را توصیه می کنم، گفت: به نوبه خود از بانوانی که ممکن است این تقطیع، ذهن آنها را آزرده کرده باشد، از طرف رسانه های غلط، عذرخواهی می کنم، اما معتقدم صورت مسئله ها را نباید پاک کرد. امیرحسین بانکی پور فرد نماینده اصفهان در اظهاراتی جنجال برانگیز گفته بود: «خانم‌های بالای ۳۰ سال مجردی که در این سن یا مطلقه هستند و یا به هر دلیل همسر خود را از دست داده‌اند هم بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر هستند. این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند »

ادعای اسرائیل: در حال خنثی کردن حمله ایران هستیم
بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل مدعی شد که اسرائیل به هرگونه حمله احتمالی به شهروندان اسرائیلی در ترکیه «قاطعانه» پاسخ خواهد داد.طی هفته اخیر مقام‌های اسرائیلی مدعی شده اند که شهروندان اسراییلی در ترکیه در معرض تهدید «جدی» از جانب جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و از آنها خواسته‌اند این کشور را ترک کنند و اگر در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه حضور دارند، توصیه‌های امنیتی را رعایت کنند. بنی گانتز تصریح کرده است: «اسرائیل در حال انجام اقداماتی برای خنثی کردن تلاش‌های ایران برای انجام یک حمله است و آماده می‌شود تا به هر حمله‌ای به شهروندان اسرائیلی - در هر کجا که باشند، پاسخی قاطعانه بدهد.»

رکوردزنی درآمد نفتی عراق در اردیبهشت ماه
وزارت نفت عراق اعلام کرد که عراق در ماه مه(اردیبهشت) بیش از 11 میلیارد دلار از درآمد نفتی خود سود برده است که دومین رکورد ثبت شده توسط این کشور از ابتدای سال جاری است.

گرانی لوازم خانگی از اول تیر
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت از صدور مجوز افزایش قیمت برای تلویزیون، یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی خبر داد و گفت: قیمت‌های جدید از اول تیر ماه اجرایی می‌شود. امید قالیباف افزود: در حوزه لوازم خانگی، افزایش قیمت ۱۵ درصد برای تلویزیون و ۱۰ درصد برای یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی تایید شده است.

بازداشت ۱۲۰ گردشگر به دلیل «رقص مختلط و کشف حجاب»
رییس کل دادگستری مازندران گفت: ۱۲۰ نفر از اعضای یک تور گردشگری غیرمجاز به دلیل اَعمال مجرمانه و هنجار شکنی در جنگل‌های شهرستان نکا بازداشت شدند. گفت: اعضای این تور گردشگری غیرمجاز، در جنگل "پِی رَجِه" شهرستان نکا اقدام به نصب بنر‌های شیطان پرستی و اَعمال مجرمانه مانند شُرب خَمر، روابط نامشروع، رقص مختلط، کشف حجاب و دیگر موارد خلاف شرع و قانون کرده که توسط پلیس امنیت اخلاقی دستگیر و در این رابطه پرونده قضائی تشکیل شد.

تکذیب پرداخت پول از سوی عراق به ایران
یک مقام ارشد وزارت نفت در گفتگو با یک رسانه ی اصولگرا درمورد وصول مطالبات ایران از عراق عنوان کرد، مبلغ وصول شده اکنون در حساب مبادلات گازی ایران و عراق در بانک TBI واریز شده و دولت ایران قادر است تا دستور پرداخت حواله‌ای از این حساب برای هر موردی از نیازهای کشور را صادر کند. این مقام ارشد افزود امکان پرداخت ارزی هر کالا یا ماده اولیه مورد نیاز کشور با این مبالغ وجود دارد و دارایی‌های این حساب قابل حواله توسط بانک مرکزی است.

طرح حجاب به اصناف رسید
خانمحمدی سخنگوی ستاد احیای امر به معروف گفت: پیش‌نویس طرح عفاف و حجاب اصناف توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آماده شد و امروز این پیش‌نویس در اختیار اعضا قرار گرفت که ضمن بحث بر روی برخی مفاد پیش‌نویس مقرر شد تا اعضا پیش‌نویس را مطالعه و در جلسه بعدی نظراتشان را اعلام کنند تا به جمع‌بندی نهایی برای ارسال به وزارت کشور برسیم.

صداوسیما: برخی از صبوری نظام سواستفاده می کنند
سعید مقیسه رئیس ساترا متعلق به صداوسیما اعلام کرد که فعلاً انتشارِ سریال «شهرک کلیله و دمنه» متوقف نشده و نیاز به دستور قضایی دارد که هنوز قطعی نشده است. مقیسه تأکید کرد: متأسفانه برخی سکو‌های انتشار محتوا از صبوری نظام سوء استفاده کرده و با بی‌احترامی به کیان خانواده‌های ایرانی و ارزش‌های اسلامی، به انتشار محتوا بدون اخذ پروانه انتشار اقدام کردند که اقدامات قانونی برای ساماندهی زیست‌بوم فضای مجازی پاک در حال پیگیری است.

مقام معظم رهبری: مشکل اصلی در قضیه اوکراین، توسعه ناتو است
مقام معظم رهبری عصر امروز (یکشنبه) در دیدار آقای «قاسم ژورمات توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان و هیئت همراه در خصوص مسائل مربوط به اوکراین گفتند: در قضیه اوکراین مشکل اصلی این است که غربی‌ها درصدد توسعه ناتو هستند و آن‌ها هر جا که بتوانند برای گسترش نفوذ خود تأمل نخواهند کرد. ایشان خاطرنشان کردند: باید مسائل را با دقت رصد و بررسی کرد و مراقب بود، زیرا امریکایی‌ها و غربی‌ها همواره درصدد گسترش دایره نفوذ خود در مناطق مختلف از جمله در شرق و غرب آسیا، و ضربه زدن به استقلال و اقتدار کشور‌ها هستند.

تشکر رئیس اسرائیل از اردوغان بابت خنثی سازی «تهدیدات ایران علیه اسرائیلی ها»
اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل از رئیس جمهوری ترکیه به خاطر خنثی کردن آنچه وی «تهدیدات ایران» نامید قدردانی کرد. وی تاکید کرد که این «تهدیدات» پایان نیافته است و تلاش‌های مشترک برای خنثی کردن آن همچنان باید ادامه یابد.

آغاز اجرای فاز اول طرح یارانه نان در استان تهران
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از اجرای فاز اول طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان در استان تهران از فردا (دوشنبه) خبر داد. وی اظهار داشت: قیمت نان همان نرخ مصوب سال ۱۴۰۰ است و هرگونه افزایش خارج از مصوبه غیرقانونی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

نظرات بینندگان