arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۱

توصیه رضایی به تیم مذاکره کننده هسته ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر بخواهم کاندید شوم به صورت مستقل شرکت خواهم کرد و طرح ایالتی شدن را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد و معتقدم این طرح در چند فاز قابل اجرا است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن رضایی در نشست خبری که در حاشیه همایش تبیین حقوق حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای کنترل گرانی قرار است کمیسیونی مشترک بین مجلس شورای اسلامی و دولت تشکیل شود تا نظارت بیشتری بر روی قیمت‌ها انجام شود.

تحریم نفتی ایران طرحی از پیش شکست خورده است

وی با تأکید بر اینکه تحریم‌ نفتی غرب علیه ایران کار ساده‌ای نیست، افزود: غربی‌ها 50 سال از نفت ایران استفاده کرده و همه زیرساخت‌های مربوط به صنعت نفت غربی‌ها بر مبنای آنالیز شیمیایی نفت ایران صورت گرفته و تغییر آن هزینه زیادی را برای اقتصاد غرب به همراه دارد.

این مسئول افزود: تحریم نفتی ایران امکان‌پذیر نیست و اگر غربی‌ها تحریم نفتی را اجرا کنند مجبور می‌شوند نفت را به صورت قاچاق از ایران خریداری کنند و این هزینه سنگینی برای اقتصاد بحران زده غرب به همراه خواهد داشت.

10 سال آینده قیمت نفت به 200 دلار در هر بشکه می‌رسد

رضایی خاطرنشان کرد: طرح تملک امارات بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس طرحی توطئه‌آمیز و کاملا غربی است و باید مراقب حرکت‌ها و توطئه‌های دشمنان باشیم.

وی اضافه کرد: 10 سال آینده قیمت نفت به 200 دلار در هر بشکه خواهد رسید، چرا که تقاضای هند و چین هر روز در حال افزایش است.

ایران حامی سوریه در مقابل استعمار‌گران جهان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اختلافات و درگیری‌های داخلی سوریه که با حمایت غرب شروع شده، طرحی با برنامه‌ درازمدت 10 ساله از سوی غرب است و آن‌ها برای عراق و لبنان هم‌چنین نقشه‌هایی دارند.

وی ابراز کرد: منافع جمهوری اسلامی ایران و سوریه با هم گره خورده و ایران نمی‌تواند به فتنه‌گری‌های غربی‌ها در سوریه بی‌تفاوت باشد.

در انتخابات ریاست‌جمهوری مستقل شرکت می‌کنم

رضایی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص نحوه شرکت در انتخابات و طرح ایالتی که از سوی وی مطرح شده، گفت: اگر بخواهم کاندید شوم به صورت مستقل شرکت خواهم کرد و طرح ایالتی شدن را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد و معتقدم این طرح در چند فاز قابل اجرا است.

این مسئول یادآور شد: باید به منازعات سیاسی پایان دهیم و اختلافات بین قوای سه‌گانه با تشکیل شورای حل و فصل اختلافاتی که از سوی مقام معظم رهبری شکل گرفت به پایان رسید.

وی یکپارچگی را از رمزهای موفقیت و پیشرفت کشور دانست و ادامه داد: یکپارچگی به معنای انتقاد است، اما نباید از مرز منازعات عبور کرد.

تیم مذاکره‌کننده با ابتکار جلوی تحریم‌های جدید را بگیرد

تحریم‌های جدید هر چند مانع پیشرفت نیست، اما موضوع بسیار جدی به حساب می‌آید که باید با ابتکار تیم مذاکره کننده جلوی تحریم‌های جدید گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشریح کرد: اگر دخالت صهیونیست‌ها نباشد مذاکرات 1+5 به نتیجه می‌رسد.

باید از ظرفیت‌های انقلاب استفاده کنیم

وی تصریح کرد: باید به مردم شریف ایران اعتماد کنیم، چرا که اعتماد به ملت ایران سرچشمه عزت و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی خواهد بود.

این مسئول دلیل پیروزی دفاع مقدس را مردمی بودن این جنگ دانست و عنوان کرد: در مسائل امروز هم باید از ظرفیت‌های مردم در بخش‌های مختلف استفاده کرده تا به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم.
نظرات بینندگان