arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

فرانسه: درمورد نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا «اجماع کامل» وجود دارد

وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه در جریان گفتگوهای وزرای خارجه اروپا در لوکزامبورگ که کشورش اکنون ریاست دوره ای شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اعلام کرد: این گفت‌وگوها نشان می‌دهد که توافق و اجماع گسترده‌ و حتی می‌توانم بگویم اتفاق نظر کامل برای پذیرش نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه گفت که ۲۷ کشور اتحادیه اروپا برای پذیرش نامزدی اوکراین جهت عضویت در اتحادیه اروپا به «اجماع کامل» دست یافته‌اند.

کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه در جریان گفتگوهای وزرای خارجه اروپا در لوکزامبورگ که کشورش اکنون ریاست دوره ای شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اعلام کرد: این گفت‌وگوها نشان می‌دهد که توافق و اجماع گسترده‌ و حتی می‌توانم بگویم اتفاق نظر کامل برای پذیرش نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا وجود دارد.

کلمان بون تأکید کرد، «اینها بحث‌هایی است که اکنون توسط سران کشورها و دولت‌ها انجام خواهد شد».

جمعه گذشته، کمیسیون اروپا توصیه کرد که با نامزدی دو کشور اوکراین و ملوداوی برای پیوستن به اتحادیه اروپا موافقت شود. این دو کشور باید گام‌های مشخصی بردارند و اصلاحاتی را برای آغاز مذاکرات جهت پیوستن خود به اتحادیه اروپا انجام دهند.

نظرات بینندگان