arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۸ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱ تیر ۱۴۰۱؛ از گزارش جدید آژانس درمورد ایران تا تکذیب پرداخت سهمیه بنزین براساس کد ملی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آژانس: ایران آماده تشدید غنی‌سازی در فردو می‌شود 
رویترز نوشته است که گزارش جدید آژانس می‌گوید ایران آماده تشدید غنی‌سازی اورانیوم در سایت فردو می‌شود و البته تهران مشخص نکرده که غنی‌سازی را در چه سطحی انجام خواهد داد.

توافق طالبان با ایران بر سر هیرمند
طالبان می گوید با ایران توافق کردیم برای پرداخت حقابه هیرمند، تاسیسات مشترک و ایستگاه‌های اندازه‌گیری آب بسازیم.

پرونده «متروپل» از باب یک موضوع بحرانی، بسته شد

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با اینکه آیا گزارش جدیدی از متروپل به دولت ارائه شده یا گزارش در این زمینه خاتمه پیدا کرده است؟ اظهار کرد: کار متروپل از باب یک موضوع بحرانی خاتمه پیدا کرد و پرونده آن بسته شده است.

تکذیب تغییر واحد پول ملی از ریال به «زر»

مصطفی قمری مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی نوشت: «اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که در آن ادعا شده است بانک مرکزی قصد دارد واحد پول ملی را به زر تغییر دهد! ضمن تکذیب صریح این شایعه ساختگی، تاکید می‌شود بانک مرکزی هیچ برنامه‌ای برای تغییر واحد پول ملی در دستور کار ندارد.»

رهبر معظم انقلاب:القاء بن‌بست کار بدخواهان است 
رهبر معظم انقلاب گفتند: القاء بن‌بست و اینکه مسئولان، اداره کشور را بلد نیستند، کار بدخواهان ایران است و هر کس مردم را به برنامه‌ریزی‌های مسئولان بی‌اعتقاد یا بدبین کند، به سود دشمن کار کرده است.

عراق با فشار ترکیه واردات تخم مرغ ایران را ممنوع کرد

ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در پاسخ به این پرسش که به چه علت محموله تخم‌مرغ صادر شده از ایران به عراق مرجوع شد؟ گفت: عراق به مرغ و تخم‌مرغ ایران نیاز دائمی ندارد چراکه از ترکیه تامین می‌شود و از ایران به‌صورت مقطعی و کوتاه‌مدت تخم‌مرغ وارد می‌کند.

طرح ورزشگاه یک میلیون نفری فوتبال در آمریکا

پل فایفر طراح آمریکایی در اقدامی از بزرگترین ورزشگاه فوتبال در جهان رونمایی کرد که در این طراحی یک میلیون نفر می‌توانند شاهد یک بازی فوتبال باشند. مستطیل سبز این ورزشگاه به اندازه یک تلفن همراه از دور دیده می‌شود. استادیوم رانگرادو در کره شمالی در حال حاضر بزرگترین ورزشگاه جهان به شمار می‌آید که گنجایش ۱۵۰ هزار تماشاگر را دارد.

مسمومیت الکلی 31 نفر در مشگین‌شهر/ یک نفر فوت کرد

مجیدمحمد غریبانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی صنعتی در شهرستان مشگین‌شهر، 31 نفر بستری و یک نفر فوت کرده است.

مشاهده ۲ قلاده پلنگ در دشتستان

طاهره موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان از مشاهده ۲ قلاده پلنگ در این شهرستان خبر داد. او اظهار کرد: این مشاهدات به‌همت همیار محیط بان پرویز کرمی اهل روستای رودفاریاب اعلام و تصاویر با دوربین شیایومی نوت ۳ برداشت شده است.

سازمان مالیاتی: آستان قدس مالیات می‌دهد، اما به حساب دولت واریز نمی‌شود

معاون حقوقی مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان رضوی می‌گوید: آستان قدس اظهارنامه می‌دهد، تکالیف قانونی‌اش را انجام می‌دهد، حسابرسی می‌شود، مالیاتش اخذ می‌شود ولی به‌حساب دولت واریز نمی‌شود. درواقع این مسئله به شفافیت عملکردشان کمک می‌کند.

استیضاح وزیر صمت با ۳۶ امضا به کمیسیون صنایع مجلس رسید

جواد حسینی عضو کمیسیون صنایع مجلس از ارجاع طرح درخواست استیضاح وزیر صمت با ۳۶ امضا به این کمیسیون خبر داد. وی ادامه داد: سه شنبه هفته آینده بررسی درخواست استیضاح با دعوت از وزیر صمت در دستورکار کمیسیون قرار دارد.

وزیر بهداشت: ۷ سال فرصت برای افزایش جمعیت داریم
عین اللهی وزیر بهداشت در مجلس گفت: فرصت زیادی برای افزایش جمعیت در کشور نداریم و  اگر در ۷ سال آینده کاری نکنیم، بعداً قابل جبران نخواهد بود.

کاهش ۵ درصدی سود وام ودیعه مسکن
وزیر راه از کاهش ۵ درصدی سود وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: سود این وام ۱۸ درصد است اما ۵ درصد آن شامل یارانه می‌شود.

تقریبا تمام منطقه لوهانسک به کنترل روسیه درآمد

فرماندار اوکراینی لوهانسک گفت که روسیه شهر استراتژیک سورودونتسک را تصرف کرد. به این ترتیب تقریبا تمام منطقه لوهانسک به کنترل روسیه درآمد.

مقصر حادثه اتوبوس خبرنگاران راننده است
سخنگوی قوه قضاییه گفت که مقصر حادثه اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست در نقده راننده است و مسئولان وقت محیط زیست تبرئه شده اند.

دولت: از حذف ارز ترجیحی عقب‎نشینی نمی کنیم
وزیر اقتصاد گفت که دولت عقب‎نشینی نسبت به اجرای حذف ارز ترجیحی را به صلاح اقتصاد کشور نمی‌داند.

دستگیری عوامل موساد که قصد ترور دانشمندان هسته‌ای را داشتند
دادستان زاهدان با بیان اینکه دستگیری عوامل موساد پس از ۸ ماه رصد دقیق، محقق شد گفت که  دستگیرشدگان قصد ترور دانشمندان هسته‌ای را داشتند.

رئیس صداوسیما در نامه‌ای از رهبر معظم انقلاب عذرخواهی کرد

در پی تذکر رهبر معظم انقلاب درباره برخورد یکی از برنامه های صداوسیما با یکی از توفیقات نیروی انتظامی، رییس رسانه ملی در نامه‌ای به مقام معظم رهبری، از غفلت پیش آمده عذرخواهی کرد.

نظر اتحادیه اروپا درباره فعال شدن برجام 
اتحادیه اروپا اعلام کرد: تنها زمانی که فعالیتهای اتمی ایران ۱۰۰ درصد تحت نظر باشد برجام فعال می‌شود.

افشای اطلاعات موشکی ایران از اتهامات جمشید شارمهد

نماینده دادستان در جلسه امروز رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر اظهار داشت که افشای اطلاعات موشکی سپاه و سایت های موشکی ایران از اتهامات او است.

ریکاردو ساپينتو سرمربى استقلال شد

ریکاردو ساپينتو ستاره سابق تیم ملى فوتبال پرتغال و باشگاه اسپورتینگ با بیش از ١٢ سال سابقه مربی‌گرى و حضور متوالی در رقابت‌هاى باشگاهى و قاره‌اى اروپا با باشگاه استقلال به تفاهم رسید و به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال این باشگاه انتخاب شد.‌‌

تکذیب پرداخت سهمیه بنزین براساس کد ملی
وزیر نفت گفت افزایش قیمت گازوئیل و پرداخت سهمیه بنزین براساس کد ملی صحت ندارد و  طرح پایلوت کیش در مورد بازتوزیع یارانه‌هاست که در یک محدوده کوچک در حال ارزیابی است‌‌.

 هفتمین قربانی "هوتگ" در بلوچستان جان باخت

دهیار روستای "کالبر" چابهار گفت: کودکی هفت ساله حین بازی در اطراف هوتگ روستا در آب افتاد و در پی غرق شدگی جان باخت. این هفتمین نفری است که در سال جاری در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان در پی غرق شدن در آب هوتگ جان باخته است.

ترامپ: حتما در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت می‌کنم

ترامپ با بیان اینکه حتما در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت می‌کنم گفت: اگر در قدرت بودم پرونده هسته‌ای ایران را حل و فصل می‌کردم.

 

نظرات بینندگان