arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

رئیس قوه قضائيه: چنانچه کسانی می‌خواستند در مقابل نظام اسلامی بایستند، امام هیچ گذشتی در قبال چنین افرادی نداشتند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امام خمینی با اعتماد به نفسِ خداباور و اتکا به مردم متدین توانست در عصر حاضر انقلاب بی نظیری را محقق کند، گفت: امام بزرگوار ما نسبت به مسائل دینی و نسبت به اصل نظام اسلامی و حتی نسبت به نظامات جامعه ما بسیار حساس بودند و چنانچه کسانی می‌خواستند در مقابل نظام اسلامی بایستند و به نظام اسلامی لطمه وارد کنند، حضرت امام هیچ گذشتی در قبال چنین افرادی نداشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و مسئولان عالی دستگاه قضا امروز (چهارشنبه اول تیر) و همزمان با نخستین روز از هفته قوه قضائيه با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از مرکز رسانه قوه قضائيه، رئیس قوه قضائيه و مسئولان عالی قضایی با قرائت فاتحه یاد و خاطره امام راحل (ره) را گرامی داشتند.

محسنی اژه‌ای در ادامه، طی سخنانی با بیان اینکه قوه قضائيه طی بیش از ۴ دهه اخیر شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام و انقلاب و کشور کرده است، و در ایام کرونا نیز از خانواده دستگاه قضا شهدایی تقدیم میهن اسلامی شده اظهار کرد: امروز‌ در نخستین روز از هفته قوه قضائيه و در آستانه سالگرد شهادت معمار دستگاه قضایی آیت‌الله بهشتی و یاران ایشان، در جوار مرقد مطهر امام راحل، با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا و مردم تجدید میثاق می‌کنیم تا بتوانیم مسئولیت خطیری را که قانون اساسی، شرع انور و رهبری معظم انقلاب بر دوش ما نهاده‌اند به نحو احسن ایفا کنیم و از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و امامین انقلاب پاسداری کنیم.

رئیس عدلیه با اشاره به مسئولیت‌های قانونی قوه قضائيه بیان داشت: خداوند به ما این توفیق را دهد که بتوانیم در سنگر قوه‌ قضائيه دست مفسدین و تطاول‌کنندگان به جان، مال، عرض و حقوق مردم و نظام اسلامی را کوتاه کنیم و بتوانیم در این جایگاه به استیفای حق مظلوم از ظالم و بسط و گسترش عدالت که از اهداف والای امام راحل بود بپردازیم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با تبیین و تشریح ابعاد والای شخصیتی امام راحل گفت: حضرت امام(ره) از خود گذشت و به خدا پیوست و الهی شد و با ایمان راسخ و خالص به خداوند و با در کنار مردم بودن، توانست در عصر حاضر در برابر مستکبران و گردن‌کشان بدون هیچگونه ملاحظه و واهمه‌ای بایستد و بینی مستکبرین دنیا را حقیقتاً به خاک بمالد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اعتماد به نفسِ خداباور و اتکا به مردم متدین توانست در عصر حاضر انقلاب بی نظیری را محقق کند، گفت: امام بزرگوار ما نسبت به مسائل دینی و نسبت به اصل نظام اسلامی و حتی نسبت به نظامات جامعه ما بسیار حساس بودند و چنانچه کسانی می‌خواستند در مقابل نظام اسلامی بایستند و به نظام اسلامی لطمه وارد کنند، حضرت امام هیچ گذشتی در قبال چنین افرادی نداشتند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امام بزرگوار ما نسبت به مردم بسیار رئوف و مهربان بودند و کوچکترین ظلمی را به آحادی از افراد جامعه تحمل نمی‌کردند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) نسبت به حقوق و کرامت و حریم خصوصی افراد جامعه بسیار حساس بودند و خطاب به همه مسئولین در خصوص متحد و همدل بودن و اجتناب از اختلافات که ناشی از هواهای نفسانی است، تاکید داشتند.

رئیس عدلیه در پایان با بیان اینکه مکتب امام راحل زنده است و تا ابد زنده خواهد ماند، از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به سبب تلاشها و راهنمایی‌های ارزشمند وی قدردانی کرد.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائيه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام راحل نیز طی سخنانی، با اشاره به دشمنی‌های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: توکل به پروردگار متعال، بهره‌گیری از علم و دانش و توان مدیریتی بالا و همچنین وحدت کلمه، مهمترین عوامل در خنثی‌سازی دشمنی‌ها و از بین بردن کیدها و مکرهای دشمنان هستند.

وی مهمترین نهاد در پیگیری مقوله عدالت را قوه قضائیه دانست و اظهار کرد: چنانچه دستگاه قضایی در یک نظام از سلامت وافی و کافی برخوردار باشد، سایر نهادها نیز لاجرم به چنین صفتی متصف می‌شوند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به دوره جدید مدیریت قوه قضائیه، این دوره را همراه با تجارب بیش از ۴۰ ساله رییس عدلیه عنوان کرد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه که برآمده از متن دستگاه قضایی است، دارای سابقه و تجارب لازم، شناخت کافی و مدیریت بسیار ممتاز است و به همین جهت همگان امیدوارند که دوره جدید قوه قضائیه دوره‌ای متمایز و بسیار خوب باشد.

همچنین محسنی اژه‌ای به همراه اعضای شورای عالی قوه قضائیه پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، در آستانه سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام امت(ره) درقطعه ۷۲ بهشت زهرا (س) بر مزار این شهیدان حضور یافته و جهت شادی روح به خون خفتگان انقلاب اسلامی فاتحه‌ای قرائت و از خداوند متعال برای آنان علو درجه و مقام را خواستار شدند.

نظرات بینندگان