arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۰۲ تير ۱۴۰۱

شناگر زن آمریکایی پس از بیهوش شدن در آب، با فداکاری مربی‌اش از مرگ نجات یافت

آنیتا آلوارز، شناگر آمریکایی که برای شرکت در مسابقات جهانی شنای موزون بوداپست در مجارستان حضور دارد به طور معجزه‌آسایی از ته استخر نجات داده شد. این شناگر ۲۵ ساله در هنگام تمرین ناگهان در آب از هوش رفت و به ته استخر رسید. آندره‌آ فونتنس مربی او که متوجه این اتفاق می‌شود بلافاصله وارد عمل شد و به درون آب پرید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیو: آنیتا آلوارز، شناگر آمریکایی که برای شرکت در مسابقات جهانی شنای موزون بوداپست در مجارستان حضور دارد به طور معجزه‌آسایی از ته استخر نجات داده شد.

این شناگر ۲۵ ساله در هنگام تمرین ناگهان در آب از هوش رفت و به ته استخر رسید. آندره‌آ فونتنس مربی او که متوجه این اتفاق می‌شود بلافاصله وارد عمل شد و به درون آب پرید.

فونتنس در این خصوص به روزنامه اسپانیایی مارکا گفت: «من مجبور شدم با تیشرت درون آب شیرجه بزنم چرا که ناجیان غریق این کار را نکردند. اوضاع بسیار ترسناکی بود.»

فونتنس که توانسته جان آلوارز را نجات دهد همچنین می‌گوید: «من حسابی ترسیده بودم چرا که دیدم آنیتا نفس نمی‌کشد. اما بلافاصله او را به روی آب و لبه استخر رساندم.»

آلوارز به مرکز کادر پزشکی استخر منتقل شد و حالا خطر از بیخ گوش او گذشته است. تیم شنای آمریکا در بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که اوضاع تحت کنترل است و آنیتا به زندگی بازگشته است.

فونتنس که قبلا ۴ بار مدال طلای المپیک را برده می‌گوید آلوارز به دلیل تلاشی که در طول تمرین انجام داده بیهوش شده بود. او همچنین گفت: «آن ثانیه‌ها برای من مانند یک ساعت گذشت، من دیدم که آنیتا به پایین استخر رسیده، سریع فریاد کشیدم و از ناجیان غریق درخواست کردم که به درون آب بروند و او را نجات دهند اما آنها متوجه منظور من نشدند یا نفهمیدند من چه می‌گویم؛ بنابراین مجبور شدم خودم وارد عمل شوم و سریع به درون استخر شیرجه زدم.»

فونتنس می‌گوید با سریع‌ترین سرعت ممکن خود را به آنیتا رسانده است: «انگار که فینال المپیک بود و من باید در سریع‌ترین زمان ممکن خودم را به او می‌رساندم. هرچند لحظات بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم اما خوشحالم که اتفاق ناگواری رخ نداده است.»

این مربی فداکار می‌گوید قرار است آلوارز روز پنجشنبه استراحت کند و همچنان امیدوار است پس از بررسی‌های پزشکی بیشتر در صورتی که این پزشکان این اجازه را به او بدهند، در مسابقه تیمی شنای موزون که قرار است روز جمعه برگزار شود شرکت کند.

آنیتا آلوارس ۲۵ ساله، سال گذشته هم یک بار درجریان مسابقات انتخابی المپیک در بارسلونا اسپانیا غش کرده بود.

نظرات بینندگان