arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۰۳ تير ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۳ تیر ۱۴۰۱؛ از تغییر رئیس اطلاعات سپاه تا تکذیب شایعه فوت کروبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

دیوان عالی آمریکا حکم به آزادی حمل سلاح در اماکن عمومی داد
دیوان عالی آمریکا قانون حمل اسلحه در نیویورک را که بیش از یک قرن پیش وضع شده بود، لغو و اعلام کرد مردم آمریکا حق حمله سلاح در اماکن عمومی را دارند.

رئیسی: هر کس ایجاد یأس کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت: ‌هر کسی در هر کجا مشغول است و هر کاری انجام می‌دهد و هر مسئولیتی که دارد، باید در دل مردم امید ایجاد کند. امید نه با حرف و بخشنامه بلکه در عمل ایجاد می‌شود. هر کس، هر کجا که هست، اگر با قلم و بیان‌اش در مردم ایجاد و یأس و ناامیدی کند، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

لاوروف: از رئیسی به خاطر فهم درست جنگ اوکراین تشکر کردم
روز گذشته در دیدار با آقای رئیسی گفتیم که وضعیت فعلی در اوکراین چگونه است و از ایران برای فهم درست ریشه‌های این مشکل نیز تشکر میکنیم. او با اشاره به دیدار با رئیسی ادامه داد: به صورت مفصل درباره وضعیت فعلی در اوکراین گفتگو و از ایران برای فهم درست ریشه‌های این مشکل تشکر کردیم. غربی‌ها به ریاست آمریکا تلاش می‌کنند از اوکراین به عنوان مأمنی برای ایجاد تهدید علیه خاک روسیه و مهار روسیه استفاده کنند.

تغییر رئیس اطلاعات سپاه
سخنگوی کل سپاه اعلام کرد: با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به سمت رئیس سازمان اطلاعات سپاه منصوب شد. حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه نیز با حکم سرلشکر حسین سلامی به سمت "مشاور فرمانده کل سپاه " منصوب گردید.

مرگ دو نفر در اهواز به خاطر مسمومیت الکلی
حبیب حی‌بر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مسمومیت ۸۴ نفر در پی مصرف الکل تقلبی در خوزستان خبر داد. وی افزود: دو نفر در پی این مسمومیت جان باخته‌اند. همچنین هفت نفر از این افراد دچار عوارض بینایی شده اند.

رئیسی: تحریم‌ها بی‌اثر است؛ شاهد هستند که اتفاقی نیفتاده
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جمع اقشار مختلف مردم خراسان شمالی گفت: امروز سخنگوی کاخ سفید می‌گوید سیاست‌های آمریکا در قبال مردم ایران شکست خورده و این یعنی پیروزی بزرگ ملت ایران. تحریم‌ها و تهدید‌ها بی اثر است و شاهد هستند که اتفاقی نیفتاده است.

تکذیب شایعه فوت کروبی
حسین کروبی فرزند حجت الاسلام مهدی کروبی اعلام کرد: حال عمومی پدرم خوب و تمامی خبرهای مربوط به فوت ایشان شایعه است.

امضا‌های استیضاح فاطمی‌ امین از حد نصاب نیفتاده
روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حد نصاب نیفتادن امضا‌های طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد. وی گفت: تعدادی از نمایندگان با حضور در کمیسیون امضا‌های خود را پس گرفتند، اما اینکه امضا‌های این طرح از حد نصاب افتاده باشد و این طرح از دستور کار خارج شود اینگونه نیست.

دادگاه حقوقی تهران آمریکا به پرداخت ۴ میلیارد دلار محکوم کرد
معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از صدور رای محکومیت آمریکا در پرونده حقوقی دعوای برخی خانواده شهدای هسته‌ای علیه دولت، نهادها و مقامات آمریکایی خبر داد.

نجیب میقاتی مامور تشکیل کابینه جدید لبنان شد
«انطوان شقیر»، مدیرکل دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد «میشل عون»، رئیس جمهوری این کشور پس از رایزنی با «نبیه بری»، رئیس پارلمان و اطلاع از نتایج آرا، «نجیب میقاتی» را برای ماموریت‌دهی به منظور تشکیل دولت جدید به حضور خود فراخوانده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، ۲۵۶ نفر مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و ۴ تن نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۶۹۶ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۳۷۷ نفر رسید.

خلف وعده طالبان در موضوع حق‌آبه ایران
جبار وطن فدا مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو گفت: هیأت کمیساریای ایران ضمن اعلام اعتراض شدید به رویه کنونی طرف افغان در پایمال کردن حق‌آبه قانونی ایران و انحراف و هدررفت آن به شوره‌زار گودزره انتظار دارد، افغانستان پایبندی به معاهده ۱۳۵۱ هیرمند را نه در گفتار بلکه در عمل به اثبات برساند.

انفجار در سوریه؛ احتمال ترور یک‌ مقام اطلاعاتی
وقوع انفجار در یک خودرو در شهر درعا واقع در جنوب سوریه، باعث آسیب رسیدن به دو نفر شد. روزنامه «یدیعوت آحارونت» درباره انفجار درعا مدعی شد: «صدای انفجار شنیده‌شده در شمال اسرائیل مربوط به انفجار خودروی متعلق به یک عنصر اطلاعاتی به نام محمود حلوه بود. بعد از انفجار، صدای تیراندازی نیز شنیده شد».

 

نظرات بینندگان