arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۱

جلسه ویژه دولت برای مقابله با تحریم های اتحادیه اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روز مانده به شروع تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران، گزارش شده که چهار عضو کابینه دولت محمود احمدی نژاد و تعدادی از معاونان وزارتخانه ها جلسه ویژه ای برای مقابله با تحریم ها برگزار کرده و برنامه خود را در اختیار رئیس جمهور گذاشته اند.

خبرگزاری مهر گزارش داده که این جلسه ویژه روز چهارشنبه، هفتم تیر، ماه صبح زود حوالی ساعت شش تا هفت صبح با حضور شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد، محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و رستم قاسمی وزیر نفت برگزار شده است.

بنابر این گزارش، این جلسه ویژه، چندین ساعت طول کشیده و اعضای دولت در نهایت سناریوهای مختلفی را برای مقابله با تحریم های غرب طراحی کرده اند.

بعد از این نشست، اعضای کابینه به جلسه دولت رفته اند و در آن "تمام سناریوهای مقابله با تحریم های جدید غرب را برای رئیس جمهور شرح دادند."

خبرگزاری دانشجویان ایران نیز گزارش داده بعد از ارائه گزارش "دستورات لازم در این زمینه صادر شده و با شروع دور جدید تحریم ها، ایران نیز تدابیر ویژه ای را برای مدیریت و تبدیل تهدید به فرصت در نظر گرفته است."

شمس الدین حسینی گفته است که " در روزهای احیر جلسات اختصاصی با برخی مسئولان ذیربط، وزرای مرتبط، رئیس کل بانک مرکزی و خودم با رئیس جمهور برگزار کردیم و مستقل از آن هم جلساتی برگزار شد. در این جلسات برنامه های آینده را پیش‌بینی کردیم و متناسب با آن وارد عمل شدیم."

دور تازه تحریم های اتحادیه اروپا از روز اول ژوئیه (یازدهم تیر) علیه واردات نفت و ارتباط های بانکی با جمهوری اسلامی آغاز می شود و این نگرانی وجود دارد که اقتصاد ایران با دشواری های تازه ای رو به رو شود.


نظرات بینندگان