arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۰۳ تير ۱۴۰۱

وزیر خارجه آلمان: روسیه جهان را با جنگ غلات به گروگان گرفته است

"آنالنا بائربوک" وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس امنیت غذایی در برلین، روسیه را به گروگان گرفتن جهان با "جنگ غلات" متهم کرد. بائربوک اعلام کرد که مسکو به منظور بی ثبات کردن کل کشور‌ها عمداً باعث افزایش قیمت مواد غذایی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا:"آنالنا بائربوک" وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس امنیت غذایی در برلین ، روسیه را به گروگان گرفتن جهان با "جنگ غلات" متهم کرد.

به گزارش اردو پوینت، بائربوک اعلام کرد که مسکو به منظور بی ثبات کردن کل کشورها عمداً باعث افزایش قیمت مواد غذایی می شود.

وی در ادامه مدعی شد که روسیه از گرسنگی کاملاً عمدی به عنوان سلاح جنگی و گروگان گرفتن کل جهان استفاده می کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در اجلاس غذا برلین، گرسنگی و سوء تغذیه گسترده در قرن بیست و یکم را غیرقابل قبول خواند و گفت: ما با یک بحران بی‌سابقه گرسنگی در جهان مواجه هستیم که تا اوکراین و روسیه راهی برای از سرگیری مناسب تجارت پیدا نکنند، راه حل موثری برای بحران وجود نخواهد داشت.

دبیر کل سازمان ملل همچنین افزود تا زمانی که اوکراین و روسیه که حدود ۲۹ درصد از صادرات جهانی گندم را تولید می کنند، راهی برای از سرگیری مناسب تجارت پیدا نکنند، راه حل موثری برای بحران وجود نخواهد داشت.

برلین روز جمعه میزبان کنفرانسی برای رسیدگی به نگرانی‌هایی بود که درگیری اوکراین می‌تواند باعث گرسنگی در برخی کشورها شود.

در این نشست که تحت عنوان "اتحاد برای امنیت غذایی جهانی" برگزار شد، وزرای خارجه، کشاورزی و توسعه از ۴۰ کشور گرد هم آمدند.

نظرات بینندگان