arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

باشگاه استقلال: قرارداد ساپینتو کمتر از ۵۰۰ هزار یورو است

فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: قرارداد ساپینتو ۲ ساله پیش بینی شده و برای یک فصل کمتر از ۵۰۰ هزار یورو است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: قرارداد ساپینتو ۲ ساله پیش بینی شده و برای یک فصل کمتر از ۵۰۰ هزار یورو است.

فرشید سمیعی در گفت و گویی در رابطه با مبلغ ۵۰۰ هزار یورو قرارداد ساپینتو با استقلال اظهار داشت: قرارداد او ۲ ساله پیش بینی شده و برای یک فصل پایین تر از این مبلغ است. قراردادهای خارجی که استقلال از فصل پیش بسته، ارقام بسیار مناسبی است. نهادهای نظارتی می‌تواند تایید کنند که نسبت به گذشته، اعداد بسیار مناسب بوده، چون سعی کردیم به طور مستقیم با خود افراد و مدیر برنامه اصلی ارتباط برقرار کنیم و واسطه‌ها حذف شوند. به همین خاطر هزینه‌ها کاهش پیدا کرد.

وی افزود: قراردادی که با خارجی ها می بندیم به نحوی است که مدیریت دست باشگاه باشد و از اتفاقات بعدی جلوگیری شود. سعی می کنیم نظر باشگاه غالب باشد تا اتفاقی مانند استراماچونی رخ ندهد که برای دو سال اقامه دعوا و مطالبه کند. بتوانیم به راحتی سال دوم را ادامه ندهیم و فسخ کنیم. مثل ماجرایی که برای ژستد اتفاق افتاد. به طور قانونی این حق را در قرارداد برای خودمان پیش بینی کرده بودیم. درمورد سایر قراردادها هم سعی می کنیم منافع باشگاه به طور کامل حفظ شود و از این باب حقوق باشگاه تضییع نشود.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در رابطه با شایعه وجود بند ملی پوش شدن در قرارداد سعید صادقی با پرسپولیس گفت: من اطلاعی ندارم اما بر فرض اجرا این‌ها را در قرارداد نمی‌آورند. این مسائل اگر در کالچو پولی هم اثبات شد، به خاطر ورود مقام قضایی ایتالیا و استفاده از سیستم شنود و ورود به نرم افزارهای افراد بود که اثبات شد. وگرنه این‌ها قابل اثبات نیست. البته قابل اثبات بودن یا نبودن، ربطی به وجود بند ندارد. به هرحال از نظر حقوقی چون می‌گوییم قابل اثبات نیست ما تکرار نمی‌کنیم. مومنی هم گفت شنیده، یعنی حرف شایعه شده است. وقتی چیزی در جامعه شایعه و تکرار می‌شود، او نمی‌آید به کسی اتهام بزند. در قرارداد نمی‌توانند این کار را بکنند. اگر بخواهند انجام بدهند باید به شکل دیگری باشد و انواع و اقسام دارد.

معاون باشگاه استقلال افزود: وجه التزام می‌تواند به شکل دیگری قرارداده شود که اصلا در آن قرارداد دیده نشده باشد. برفرض اگر چنین چیزی واقع شده باشد. چنین چیزی معلوم نیست ولی می‌توان کارهای حقوقی زیادی کرد که در آن قرارداد دیده نشده باشد اما از طرفی منافع آن فرد را تامین کند.

نظرات بینندگان