arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۸ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۵ تیر ۱۴۰۱؛ از برگزاری مذاکرات احیای برجام، احتمالا در یک کشور حاشیه خلیج فارس تا وضعیت بازداشتی‌های تجمع شیراز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

برگزاری مذاکرات احیای برجام، احتمالا در یک کشور حاشیه خلیج فارس
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران گفت که مذاکرات میان ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا در وین برگزار نخواهد شد. وی افزود: احتمالا این گفتگو‌ها در جایی نزدیک‌تر به خلیج فارس و به صورت مشخص‌تر در یک کشور حاشیه خلیج فارس برگزار می‌شود. او تاکید کرد که بحث‌های مربوط به اجرا، ضمانت‌ها و وضعیت سپاه هنوز حل نشده. به گفته او، اگر تا دو هفته‌ی دیگر دوربین‌های آژانس در ایران خاموش بماند، دیگر نمی‌توانیم پشت میز بنشینیم؛ آن وقت بازی تمام می‌شود.

تغییر فرمانده سپاه حفاظت ولی‌امر
رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد: سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن مشروعی فرد با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت " فرمانده سپاه حفاظت ولی امر " منصوب شد. وی افزود: فرمانده کل سپاه همچنین با اهدای لوح سپاس از خدمات ارزنده و مجاهدانه سردار سرتیپ پاسدار ابراهیم جباری طی دوران تصدی فرماندهی سپاه حفاظت ولی امر قدردانی کرد.

وضعیت بازداشتی های تجمع شیراز
لطف الله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز با تاکید بر لزوم برخورد با درایت و مسئولانه با ماجرای اخیر در بلوار چمران شیراز گفت: در حال حاضر پنج نفر در رابطه با موضوع در بازداشت به سر می‌برند که هیچکدام نوجوان دختر یا پسر حاضر در این رخداد نبوده اند. فرماندار شیراز تاکید کرد: در حال حاضر پنج نفر در رابطه با این موضوع در بازداشت به سر می‌برند که سه نفر عوامل موثر در این رابطه و ۲ نفر نیز مسئولان مربوطه ورزشی هستند.

تکذیب رفع ممنوعیت صدور ویزا برای دارندگان کارت پایان خدمت سپاه
‏یک‌ مقام آمریکا‌یی گفت تصور ایجاد شده در ساعت‌های پیش که یک دستور از سوی سه وزارت خانه دولت بایدن، ممنوعیت صدور ویزا برای کسانی که در سپاه خدمت سربازی کرده اند را لغو کرده، نادرست است. این دستور عمدتا برای شهروندان افغانستان است که منتظر ویزای ویژه مهاجرت هستند.

سفر الکاظمی به تهران و ریاض
لحظاتی پس از گزارش منابع عراقی درباره سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر عراق به تهران، شبکه «المیادین» گزارش داد که در این سفر مسائل مهمی در ارتباط با روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی مورد بررسی قرار می گیرد.

خودروهای وارداتی در محدوده کمتر از ۱۰ هزار دلار
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به پلتفرم‌های خودرویی موجود در کشور، عمده واردات خودرو مربوط به محصولات کمتر از ۱۰ هزار دلار خواهد بود تا هم سبد محصولات ما کامل شود و هم قابلیت داخلی‌سازی تدریجی داشته باشند.

وعده رئیسی درمورد تورم
رئیسی رییس‌جمهور در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: آثار تورم بخاطر اجرای اصلاح اقتصادی از بین می رود اما تورم ناشی از افزایش پایه پولی از بین نمی رود. ظرف مدت کوتاهی آثار تورمی اصلاح اقتصادی از بین برود. او با بیان اینکه لایحه دو فوریتی برای مجلس تهیه کردیم که افزایش قیمت برخی از کالا‌ها به سال بعد محول شود گفت: با پرداخت یارانه‌ها پولی نمی‌ماند که بخواهیم کسری بودجه خود را جبران کنیم .

نظرات بینندگان