arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

جان باختن ۴۰۰ نفر در سیلاب‌های اخیر افغانستان

«شرف‌الدین مسلم» معاون وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث اظهار داشت که حدود ۴۰۰ نفر در نتیجه جاری شدن سیل در چند روز گذشته در سراسر افغانستان جان خود را از دست داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: حدود ۴۰۰ نفر در سیلاب‌های اخیر افغانستان جان خود را از دست داده‌اند.

«شرف‌الدین مسلم» معاون وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث اظهار داشت که حدود 400 نفر در نتیجه جاری شدن سیل در چند روز گذشته در سراسر افغانستان جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود که مصدومان به بیمارستان انتقال یافته‌اند و بین افرادی که خانه‌هایشان در نتیجه سیل تخریب شده، چادر توزیع گردیده است.

در روزهای اخیر ولایت‌های ننگرهار، کنر، بدخشان، نورستان، لغمان، پنجشیر، پروان، کابل، کاپیسا، میدان وردک، بامیان، غزنی، لوگر، سمنگان، سرپل، تخار، پکتیا، پکتیکا، خوست و دایکندی شاهد باران‌های شدید و جاری شدن سیل بودند.

بامداد روز چهارشنبه هفته گذشته نیز بر اثر وقوع زلزله 5.9 ریشتری در شرق افغانستان بیش از هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از 1500 تن دیگر مصدوم شدند.

کارشناسان بر این باورند که وقوع رویدادهای طبیعی در افغانستان به عنوان کشوری که اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است، رشد اقتصادی را بطور مستقیم متأثر می‌کند.

از سوی دیگر طالبان می‌گویند که تحریم‌های آمریکا و ادامه توقیف دارایی‌های افغانستان روند امدادرسانی به قربانیان حوادث طبیعی را با مشکل روبرو می‌کند.

نظرات بینندگان