arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

سیاه‌کلی: نمی‌دانم چرا تمام عالم بسیج شده‌اند که استیضاح فاطمی‌امین متوقف شود

سیاه‌کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس در واکنش به اخبار برخی از رسانه‌ها در خصوص تهدید پیامکی وزیر صمت توسط برخی از نمایندگان، با بیان اینکه نمایندگان وکلای مردم هستند و هیچ نهاد دولتی حق ندارد با آبروی نمایندگان بازی کند، گفت: اگر نماینده‌ای خواهان سوء استفاده از استیضاح است، نامش فاش شود تا مابقی نمایندگان که خالصانه و مخلصانه در خدمت مردم هستند، از این گونه تهمت‌ها مبرا شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اخبار برخی از رسانه‌ها در خصوص تهدید پیامکی وزیر صمت توسط برخی از نمایندگان، گفت: اینگونه اخبار و مسائل کذب است و به هیچ وجه صحت ندارد، نمایندگان از طرف مردم به عنوان وکلای ملت به پرونده نهاد و یا فرد و یا مدیر دولتی که حقی نسبت به مردم تضییع کرده باشد، ورود پیدا می‌کنند. از این جهت قانون، جایگاه نظارتی برای مجلس در نظر گرفته و ابزارهایی همچون سوال کردن، تذکر دادن و استیضاح را برای نمایندگان لحاظ کرده است.

 

وی افزود: این استیضاح مربوط به الان نیست و در آذرماه امضا شده است و موضوع اش هم گران فروشی‌ها و عدم تنظیم بازار و همچنین وضعیت بازار خودرو است، مشکلاتی که علی‌رغم وعده‌های وزیر همچنان به قوت خود باقی است.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: استیضاح جزو حقوق تعریف شده و قانونی برای مردم توسط وکلای خود در مجلس شورای اسلامی است؛ بنابراین هر زمانی که وکیل مردم احساس کند که باید وزیر را استیضاح کند، قانون این اجازه را به وی در مجلس شورای اسلامی داده است.

وی افزود: در خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز طبق قانون این اتفاق صورت گرفته است؛ اما چرا تمام عالم بسیج شده‌اند که این استیضاح صورت نگیرد؟ این اتفاقات خوب نیست، سوالی مطرح شده که لازم است که پاسخ آن به مجلس داده شود تا مجلس قانع شود. اگر مجلس قانع شد وزیر مربوطه به کار خود ادامه می‌دهد و اگر قانع نشد، وی باید پاسخگوی اعمال خویش باشد.

وی افزود: متاسفانه کارهای رسانه‌ای شروع شده که شایسته نیست، از ماجرای پس گرفتن امضای نمایندگان تا ذی نفع جلوه دادن تعدادی از نمایندگان از این استیضاح، این گونه اقدامات و رویکردها درست نیست، البته اگر مدارکی دال بر ذی نفع بودن تعدادی از نمایندگان موجود است، باید اسامی آن‌ها اعلام شود. چرا در پرده صحبت می‌شود و حیثیت نمایندگان به بازی گرفته می شود. نمایندگان وکلای مردم هستند و هیچ نهاد دولتی حق ندارد با آبروی نمایندگان بازی کند. البته این موارد باعث نمی‌شود که وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوال و استیضاح فرار کند. اگر تعداد ۱۰ نفر از نمایندگان خواهان استیضاح وزیری باشند. استیضاح به جریان می‌افتد.

وی تاکید کرد: حرف‌های شبهه انگیز نباید در جامعه گسترش پیدا کند. من از وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم که راجع به این موضوع شفاف‌سازی کنند.

نظرات بینندگان