arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

امام جمعه تبریز: تجمع ساختارشکنانه نیازمند برخورد قهری است / دشمن به بهانه حجاب براندازی نظام را دنبال می‌کند

آل هاشم، امام جمعه تبریز گفت: در زمان کنونی با وجود برخی قانون‌شکنی‌ها توسط بعضی افراد در این حوزه، هیچ فرد منصفی نمی‌تواند مدارای نظام با این افراد را انکار کند، اما اینکه یک تجمع ساختارشکنانه‌ای صورت بگیرد حتما نیازمند برخورد قهری است تا از تکرار علنی بی‌قانونی و ضایع شدن حق‌الناس جلوگیری شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم، در نود و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: حجاب در جامعه اسلامی یک قانون بوده و فضای عمومی قانون محور است.

وی با اشاره به اینکه در روایات ائمه معصومین (ع) توجه خاصی به مساله عفت شده، اما متاسفانه در برهه کنونی جامعه به سمت بی عفتی پیش می‌رود، اظهار داشت: برای کاهش بی‌عفتی باید راهکارهای عملیاتی برنامه ریزی و انجام شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مشی کلی نظام در مورد حجاب همیشه مدارا و رعایت حال مردم بوده است، گفت: در زمان کنونی با وجود برخی قانون‌شکنی‌ها توسط بعضی افراد در این حوزه، هیچ فرد منصفی نمی‌تواند مدارای نظام با این افراد را انکار کند، اما اینکه یک تجمع ساختارشکنانه‌ای صورت بگیرد حتما نیازمند برخورد قهری است تا از تکرار علنی بی‌قانونی و ضایع شدن حق‌الناس جلوگیری شود.

حجت الاسلام آل هاشم، بر لزوم تبیین فرهنگی و هنری مساله حجاب از طرق مختلف مانند فیلم، سریال، نقاشی و سرود تاکید کرد و ادامه داد: یک حرکت و اقدام نمادین فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف مانند سرود «سلام فرمانده» می‌تواند تاثیرگذاری بسیار بالا و اثرات مطلوبی داشته باشد.

وی نقش بانوان در گسترش و تاثیرگذاری سرود سلام فرمانده را ارزشمند و پررنگ اعلام و یادآوری کرد: حضور و همراهی و تشویق مادران برای همخوانی این سرود بسیار چشمگیر بود و می توان گفت در واقع این زنان هستند که برخی تحولات اجتماعی را رقم می‌زنند.

حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان گفت: اوقات فراغت با عنصر شادی پیوند خورده است و باید برنامه‌های ویژه ای برای این دوران در نظر گرفت.

تشویق بانوان محجبه در ترغیب بانوان به حفظ حجاب نقش بسزایی ایفا می کند

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مساله حجاب و عفاف و تاکید بر لزوم تبیین فرهنگی این مقوله در جامعه، گفت: تشویق بانوان محجبه از راهکارهای سازنده برای ترغیب بانوان به حفظ حجاب در جامعه است.

عابدین خرم، خواستار ایجاد یک مرکز جامع عرضه پوشش ایرانی و اسلامی شد و افزود: انجام یک کار رسانه‌ای تاثیرگذار در حوزه عفاف و حجاب توسط نهادهای مرتبط با رسانه‌های گروهی ضروری است.

وی همچنین خواستار اهتمام تمام نهادهای فرهنگی برای غنی‌تر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان شد، اظهار داشت: از لحاظ تخصیص اعتبار با همه مدارس و مساجد و پایگاههای مقاومت همراهی می‌کنیم تا مربیان خوب و فرهیخته‌ای را جذب کنند و برنامه‌های موثری برای جوانان و نوجوانان برگزار کنند.

نظرات بینندگان