arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

نماینده مجلس از قول علی باقری: روسیه و چین تاکنون هیچ موضعی به ضرر ایران نگرفته‌اند

علی باقری گفت: واسطه‌های مذاکرات درصدد تأمین منافع خودشان هستند، اما روسیه و چین تاکنون هیچ موضعی به ضرر جمهوری اسلامی ایران نگرفته‌اند. این گفته محمدعلی محسنی بندپی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس به نقل از آقای باقری کنی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: علی باقری گفت: واسطه‌های مذاکرات درصدد تأمین منافع خودشان هستند اما روسیه و چین تاکنون هیچ موضعی به ضرر جمهوری اسلامی ایران نگرفته‌اند.

این گفته محمدعلی محسنی بندپی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس به نقل از آقای باقری کنی است.

رئیس هیئت مذاکره کننده ایران امروز در نشست این فراکسیون درباره روند مذاکرات هسته‌ای و سفر روزهای اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشور گزارش داده است.

پس توقف بیش از دو ماهه مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۴، دیروز نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا وارد ایران شد.

جوزف بورل در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ایران از توافق برای انجام «گفت‌وگوهای میان ایران و آمریکا با میانجی‌گری اتحادیه اروپا» خبر داد.

نماینده عالی سیاست خارجی اروپا گفت که دستیابی به توافق هسته‌ای «بسیار با اهمیت» است و «منافع کامل اقتصادی آن هم نصیب ایران خواهد شد.»

آقای بورل گفت که «ما باید به اجرای کامل برجام برگردیم» و اضافه کرد احتمالاً سفر دیگری به تهران داشته باشد.

او در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هم گفته دولت بایدن به‌دلایل مختلف در پی دستیابی به توافق برای احیای برجام است.

وزیر امور خارجه ایران هم تأکید کرده جمهوری اسلامی آمده از سر گرفتن مذاکرات است.

یک ماه پیش رسانه‌ها به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه چین گزارش دادند وانگ وانبین گفته این کشور خواستار پاسخ مؤثر آمریکا به نگرانی‌های «معقول» ایران درباره مسائل هسته‌ای است.

آقای وانبین اضافه کرده آمریکا با پاسخ مؤثرش در حالیکه مذاکرات هسته‌ای به مرحله پایانی‌اش نزدیک می‌شود، به نتیجه‌گیری آرام آن کمک کند.

نظرات بینندگان