arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

سازمان ملل: ۲۰ هزار زن در سنین باروری در مناطق زلزله‌زده افغانستان نیازمند کمک هستند

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده است که حدود «۲۰ هزار زن در سنین باروری و از جمله ۱۹۲۹ زن باردار»، پس از زلزله در ولایت‌های خوست و پکتیکا در جنوب افغانستان، به کمک‌های بهداشتی نیاز دارند. زعیم عبدالرحمان، سخنگوی این اداره گفته است که گروه‌های بهداشتی سیار این اداره برای ارائه خدمات و مشورت به این ولایت‌ها اعزام شده‌اند. برخی از کارکنان بخش بهداشت زنان هم در این تیم هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده است که حدود «۲۰ هزار زن در سنین باروری و از جمله ۱۹۲۹ زن باردار»، پس از زلزله در ولایت‌های خوست و پکتیکا در جنوب افغانستان، به کمک‌های بهداشتی نیاز دارند.

زعیم عبدالرحمان, سخنگوی این اداره گفته است که گروه‌های بهداشتی سیار این اداره برای ارائه خدمات و مشورت به این ولایت‌ها اعزام شده‌اند. برخی از کارکنان بخش بهداشت زنان هم در این تیم هستند.

از زمانی که گروه طالبان در ماه اوت گذشته قدرت را در این کشور به دست گرفت، نظام بهداشتی و درمانی این کشور با کمبود شدید تجهیزات و پرسنل مواجه شده است.

سه روز پیش در اثر یک زلزله‌ ویرانگر در ولایت‌های پکتیکا و خوست بیش از ۱۰۰۰ کشته و حدود ۱۵۰۰ نفر زخمی شدند. در این میان گفته شده است که شمار زیادی از کودکان هم در میان قربانیان هستند.

اداره مبارزه با حوادث طبیعی در ولایت خوست می‌گوید که کمک‌های بشردوستانه کشور‌های همسایه به زلزله‌زدگان به این ولایت‌ها، ادامه دارد.

نظرات بینندگان