arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

مارک زاکربرگ: احتمالا تا سال ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر در متاورس حضور خواهند داشت

در حالی که مفهوم متاورس همچنان برای بسیاری از افراد مبهم است، شرکت متا به عنوان پیشتاز اصلی، اعتقاد دارد که تا سال ۲۰۳۰ و در دهه آینده، یک میلیارد نفر در آن حضور خواهند داشت. مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا اخیرا با «جیم کرامر» از CNBC صحبت کرد و درباره متاورس در دهه آینده گفت: «ما امیدواریم که به حدود یک میلیارد کاربر در دنیای متاورس دست پیدا کنیم که خرید‌های صد‌ها دلاری انجام می‌دهند و کالا‌های دیجیتال و محتوای دیجیتال مورد نیاز آواتار خود یا کالا‌های دیجیتال متفاوتی برای خانه مجازی یا اتاق کنفرانس مجازی خود بخرند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که مفهوم متاورس همچنان برای بسیاری از افراد مبهم است، شرکت متا به عنوان پیشتاز اصلی، اعتقاد دارد که تا سال 2030 و در دهه آینده، یک میلیارد نفر در آن حضور خواهند داشت.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا اخیرا با «جیم کرامر» از CNBC صحبت کرد و درباره متاورس در دهه آینده گفت:

«ما امیدواریم که به حدود یک میلیارد کاربر در دنیای متاورس دست پیدا کنیم که خریدهای صدها دلاری انجام می‌دهند و کالاهای دیجیتال و محتوای دیجیتال مورد نیاز آواتار خود یا کالاهای دیجیتال متفاوتی برای خانه مجازی یا اتاق کنفرانس مجازی خود بخرند.»

او همچنین توضیح داد که محتوای دیجیتال متاورس تا سال 2030 صدها میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به همراه خواهد داشت. این امر در آینده باعث رشد Reality Labs خواهد شد که تاکنون میلیاردها دلار روی تحقیق و توسعه در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری کرده است.

البته با توجه به اینکه تنها درصد کمی از کاربران هدست واقعیت مجازی در اختیار دارند و همچنین هدست‌های واقعیت افزوده کمی توسط تولیدکنندگان بزرگ عرضه شده، در حال حاضر دستیابی به این امر طولانی به نظر می‌رسد. زاکربرگ همچنین نسبت به عملکرد نسل فعلی هدست Meta Quest 2 خود که قیمت آن از 299 دلار شروع می‌شود، ابراز خوش‌‎بینی کرد.

تقریبا تمام کامپیوترها، تبلت‌ها یا گوشی‌های مدرن موجود در بازار امکان نمایش محتوای واقعیت مجازی را دارند. با این وجود، کاربران فقط در هنگام استفاده از دستگاه‌هایی که روی سر قرار می‌گیرند مانند هدست واقعیت مجازی یا عینک واقعیت افزوده، می‌توانند حضور در آن را به صورت همه‌جانبه و کامل تجربه کنند.

گسترش متاورس با رویکردی شبیه به اینستاگرام

به گفته کرامر، متا در ابتدا از سازندگان هیچ کارمزد و سهمی دریافت نخواهد کرد، زیرا به خوبی می‌داند که به تنهایی قادر نخواهد بود دنیای متاورس را بسازد. بنابراین به دنبال جذب سازندگان خلاق و اینفلوئنسرها است تا این پلتفرم را نیز مانند فیسبوک و اینستاگرام گسترش دهند.

با این وجود زاکربرگ توضیح می‌دهد که تجربیات متاورس می‌تواند از متن، عکس یا ویدیوهای موجود در فیسبوک و اینستاگرام بسیار فراگیر باشد.

در نهایت، مدیرعامل متا اعلام کرد که علاوه بر متاورس، به شدت روی توسعه هوش مصنوعی نیز سرمایه‌گذاری می‌کند که این امر می‌تواند تبلیغات (منبع اصلی درآمد شرکت) و دیگر برنامه‌های اصلی آن را تقویت کند.

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان