arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۶ تیر ۱۴۰۱؛ از واکنش دادستان کل کشور به ماجرای تجمع نوجوانان در شیراز تا شکست طرح «تهاتر نفت با مسکن»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

یونان نفتکش روسی حامل نفت ایران را آزاد کرد
خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی در پلیس بنادر یونان از رفع توقیف نفتکش پگاس که بعدا به لانا تغییر نام پیدا کرد خبر داده است. مقامات یونان این کشتی را که حامل ۱۱۵ هزار تن نفت ایران بود روز ۱۹ آوریل در نزدیکی جزیره ائوبویا توقیف کردند.

۴ خواننده زن در عروسی‌ها در میناب بازداشت شدند
ابراهیم طاهری دادستان عمومی و انقلاب میناب گفت: ۴ خواننده زن در عروسی‌ها در میناب بازداشت شدند و در صورت تکرار هم خواننده و هم صاحب عروسی بازداشت خواهند شد.

استیضاح چهار وزیر تحویل هیئت رئیسه مجلس شد
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزرای صمت، کشور، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی از وزرایی هستند که درخواست استیضاح‌شان به هیأت‌رئیسه مجلس آمده است.

احتمال میزبانی قطر از مذاکرات احیای برجام
شبکه قطری الجزیره به نقل از یک مسئول ایرانی که نامش ذکر نشده، اعلام کرد: قطر بیشترین شانس و همه امکانات را برای میزبانی از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای دارد. پیشتر بورل اعلام کرده بود که مذاکرات در یک کشور حاشیه خلیج فارس برگزار می‌شود.

واکنش دادستان کل کشور به ماجرای تجمع نوجوانان در شیراز
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با اشاره به موضوع تجمع نوجوانان دختر و پسر در شیراز اظهار داشت: از این دختران نوجوان در قالب تجمع سوءاستفاده شده بود و برای نظام جمهوری اسلامی ایران با تعداد زیادی شهید و سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی زیبنده نیست که چنین اتفاقاتی را شاهد باشیم. وی با اشاره به اینکه برخی در خارج از کشور مانند آمریکا و استکبار مأموریت دارند تا چنین اقداماتی را انجام دهند و بابت این مسئله پول دریافت می‌کنند، گفت: مدتی پیش زنی در یکی از خیابان‌ها برهنه حرکت کرده بود و پس از دستگیری مشخص شد این فرد در قالب دریافت پول از خارج از کشور دست به چنین اقدامی زده است.

نمایندگان به دنبال تغییر سرمربی تیم ملی
علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از تیم ملی اولویت ماست، گفت: در راهروهای مجلس از اعضای فراکسیون ورزش می‌شنوم که دنبال تغییر سرمربی تیم ملی و انتخاب گزینه داخلی هستند. وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس به شدت روی فوتبال در بازه زمانی باقیمانده تا جام جهانی ۲۰۲۲ حساس است. من به وزیر ورزش توصیه می‌کنم هرچه زودتر با اعضای کمیسیون فرهنگی جلسه بگذارند و درباره ادامه روند سرمربیگری تیم ملی با نظر فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری کنند تا با یک ثبات مشخص در این زمینه گام برداشته شود.

توقیف نمایشی که نوید محمدزاده تهیه کننده اش بود
در پی بسته شدن بلیت‌فروشی نمایش «شب شک»، کارگردان این نمایش می‌گوید که حدس گروه اجرایی بر این است که این ماجرا به حضور نوید محمدزاده به‌عنوان تهیه‌کننده نمایش برمی‌گردد.

امیرعبداللهیان: به مذاکرات ادامه خواهیم داد
وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود نوشت که ایران هیچ‌گاه از میز مذاکره خارج نشده و اگر سایر طرف‌ها اراده لازم را داشته باشند، ایران مصمم به نیل به توافق پایدار است.

شکست طرح «تهاتر نفت با مسکن»
نایب رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران گفت: به جای تهاتر نفت با مسکن، وزارت راه و شهرسازی می تواند از سرمایه گذاری مشارکتی بخش خصوصی در تولید انبوه مسکن استفاده کند. وی گفت: اگر کمبود بودجه بخش ساخت و ساز جدی شود، شرکت‌های داخلی می‌توانند از موضوع تهاتر نفت استفاده کرده و در برابر سرمایه گذاری خود در ساخت و ساز، نفت بگیرند و بفروشند.

پیامی که بورل پیش از سفر به ایران به اسرائیل فرستاد
به گزارش نشریه پولیتیکو، بورل قبل از سفر به تهران پیامی برای لاپید فرستاد و در آن تلاش خود را بازگرداندن ایران به مذاکرات احیای برجام و رفع آخرین موانع توصیف کرد. این نشریه به نقل از «یک دیپلمات» گزارش داده که لاپید موضع جوزپ بورل را «به ویژه پس از حذف دوربین‌های [نظارتی]» و صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «بسیار ناامیدکننده» خوانده است.

علی باقری: سفر بورل ارتباطی به محتوای برجام ندارد
محمدعلی محسنی بندپی سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی به نقل از رییس تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: علی باقری تاکید کرد که سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران ارتباطی به محتوای برجام ندارد.

نظرات بینندگان