arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

بندر مسافری شهید ذاکری قشم به دلیل شرایط نامساعد دریایی تعطیل شد

علی اشتری مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم اعلام کرد: بندر مسافری شهید ذاکری این جزیره به دلیل شرایط نامساعد جوی و دریایی از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح - دوشنبه ششم تیر ۱۴۰۱ - تا اطلاع بعدی تعطیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم اعلام کرد: بندر مسافری شهید ذاکری این جزیره به دلیل شرایط نامساعد جوی و دریایی از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح - دوشنبه ششم تیر ۱۴۰۱ - تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

علی اشتری افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی دریایی و همچنین افزایش سرعت باد و به دنبال آن، تلاطم دریا در آب های محدوده جزیره قشم، فعالیت بندر مسافری شهید ذاکری قشم از ساعت (۰۷:۴۵ صبح تا اطلاع بعدی) متوقف شده است.

وی ادامه داد: بازگشایی مجدد این بندر، منوط به احراز شرایط مساعد جوی خواهد بود.

شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

۹ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظرات بینندگان