arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

معاون وزیر خارجه یمن: انتظار نمی‌رود آتش‌بس تمدید شود

حسین العزی معاون وزیر خارجه یمن ضمن اشاره به کارشکنی‌های ائتلاف سعودی در مفاد آتش‌بس یمن، تمدید آن را بعید دانست. وی در توییتر نوشت: ۳۰ هزار شهروند درخواست رزرو صندلی (هواپیما) دارند و ائتلاف همچنان مانع پروازهای بسیار محدود می‌شود و باز کردن مسیرهایی که مسافت را از ۵ ساعت به ۳۰ دقیقه کاهش می‌دهد، رد می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن از عدم تعهد ائتلاف سعودی به مفادآتش‌بس موقت انتقاد کرد .

وی در توییتر نوشت: ۳۰ هزار شهروند درخواست رزرو صندلی (هواپیما) دارند و ائتلاف همچنان مانع پروازهای بسیار محدود می‌شود و باز کردن مسیرهایی که مسافت را از ۵ ساعت به ۳۰ دقیقه کاهش می‌دهد، رد می‌کند. حقیقت آن است که امروز هر دارنده سلاحی در یمن مطمئن شده که کشورهای (حاشیه) خلیج (فارس) و غرب عمدا یمن را تحقیر و مورد اهانت قرار می‌دهند و این بدون شک، تحریک‌آمیز و پر هزینه است بنابراین انتظار نمی‌رود که (آتش بس) تمدید شود.

آتش‌بس یمن که به امید پایان درگیری‌ها و پایان محاصره هفت ساله در ۱۳ فروردین‌ماه گذشته آغاز شد، در سایه نقض‌های مکرر از سوی ائتلاف متجاوز، بار دیگر در ۱۲ خرداد به مدت دو ماه تمدید شد.

اخیرا «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از عدم اجرای مفاد قطعنامه موقت آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی انتقاد کرد.

وی در توییتر نوشت: ادامه محاصره و امتناع از اجرای بندهای آتش‌بسی که سندی رسمی تحت نظارت سازمان ملل و شورای امنیت به شمار می‌رود بر جنایت عمدی استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح علیه ملت یمن تأکید می‌کند.

نظرات بینندگان