arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

شناسایی قطعی ۵ بیمار مبتلا به وبا در کشور

مسعودی فر سرپرست اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: پنج بیمار در کشور که قطعا به وبا مبتلا شده اند، شناسایی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: پنج بیمار در کشور که قطعا به وبا مبتلا شده اند، شناسایی شدند.

مسعودی فر گفت: برخی از مسافران بازگشته از کشور عراق علائم بالینی وبا را پیدا کرده اند. تا به این لحظه از بین موارد مشکوک پنج نفر مبتلای قطعی به بیماری وبا در کشور شناسایی شده اند.

بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت طغیان زمانی اتفاق می افتد که به خاطر انتقال محلی موردی از بیماری وبا گزارش شود. به همین دلیل باید مراقب بود تا بیماری به وضعیت انتقال محله ای نرسد.

او گفت: افراد مبتلا به خاطر سفر به کشورهای همجوار به این بیماری مبتلا شده اند. وزارت بهداشت هشدارهای مراقبتی و بهداشتی را به افراد و به ویژه مسافران داده است.

به گفته وی افرادی که قصد سفر به مناطق آلوده به بیماری را دارند؛ باید مراقب سلامتی خود باشند و بهداشت فردی شامل شستن دست با آب و صابون، مصرف آب آشامیدنی سالم و خوردن میوه و سبزی پس از ضدعفونی را رعایت کنند.

او گفت: افراد مبتلا به دلیل اسهال و استفراغ آبکی در معرض خطر کم آبی هستند.

به گفته وی وبا بیماری‌ است که حدود ۸۰ درصد بیماران می‌توانند علائم بالینی نداشته باشند یا اسهال خفیفی داشته باشند. حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد اسهال متوسط دارند؛ اما حدود ۵ درصد بیماران علائم بالینی مانند اسهال خیلی شدید دارند.

او گفت: در برخی از کشورهای همجوار بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت آمار بیماری وبا افزایش پیدا کرده است.

نظرات بینندگان