arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

امیر عبدالهیان: سند جامع همکاری‌های بلندمدت ایران و ترکیه محور اصلی سفر به آنکارا است / امشب با اردوغان دیدار خواهم کرد

حسین امیرعبدالهیان در هنگام ورود به ترکیه در جمع خبرنگاران در ارتباط با اهداف سفر خود به آنکارا تصریح کرد: در شروع کار دولت سیزدهم آقای چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه به تهران سفر کردند. در این سفر در ارتباط با موضوعات متنوعی گفت‌وگو کردیم، از جمله اینکه توافق کردیم سند جامع همکاری های بلندمدت بین دو کشور را آماده کنیم و بعد از نهایی شدن به امضای مقامات دو کشور برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر خارجه ایران با اشاره به سفرش به ترکیه و دیدار با مقامات ارشد این کشور، گفت: یکی از محورهای رایزنی در این سفر موضوع سند جامع همکاری‌های بلندمدت بین دو کشور است.

حسین امیرعبدالهیان عصر روز دوشنبه در هنگام ورود به ترکیه در جمع خبرنگاران در ارتباط با اهداف سفر خود به آنکارا تصریح کرد: در شروع کار دولت سیزدهم آقای چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه به تهران سفر کردند. در این سفر در ارتباط با موضوعات متنوعی گفت‌وگو کردیم، از جمله اینکه توافق کردیم سند جامع همکاری های بلندمدت بین دو کشور را آماده کنیم و بعد از نهایی شدن به امضای مقامات دو کشور برسد.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان افزود: امروز در آنکارا هستم که علاوه بر رایزنی در مورد پرونده‌های مختلف دو جانبه در ارتباط با سند جامع همکاری بلند مدت بین دو کشور نیز رایزنی و گفت‌وگو کنیم. تمرکز اصلی روی این مسئله است.

امیرعبدالهیان ادامه داد: با استفاده از حضور در ترکیه علاوه بر دیدار با آقای چاووش اغلو، با دیگر مقامات این کشور نیز رایزنی و گفت‌وگو می‌کنیم و امیدواریم گفت‌وگوهای خوب و نتیجه بخشی با آقای اردوغان داشته باشیم.

نظرات بینندگان