arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

صبحانه خبری، 7 تیر ۱۴۰۱؛ از حمله سایبری به فولاد خوزستان تا اظهارات قالیباف درباره سوپرانقلابی ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تکذیب هدف قرار دادن گردشگران اسرائیلی در ترکیه توسط ایران
یک مقام وزارت خارجه ایران به شبکه الجزیره گفت که ادعای اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن گردشگران در ترکیه صرفا کذب و ادعاهای ساختگی است. این مقام وزارت خارجه ایران افزود: «امیدواریم که مقامات ترکیه متوجه اهداف برخی برای تخریب روابط دو جانبه ما باشند. پاسخ ما به اسرائیل، قاطع و محکم خواهد بود و اینگونه نیست که افراد عادی را در یک کشور سوم هدف قرار دهیم.»

استیضاح وزیر صمت حدنصاب لازم را دارد
لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با رد اخبار مربوط به کم شدن تعداد امضاکنندگان استیضاح وزیر صمت و نداشتن حد نصاب لازم، گفت: استیضاح حدنصاب لازم را دارد و باید فردا تقاضای استیضاح را اعلام وصول کند.

اظهارات قالیباف درباره سوپرانقلابی ها
قالیباف رئیس مجلس گفت: بنا نیست ما تنبلی کنیم، دهانمان را باز کنیم، هر حرف نپخته‌ای را به زبان بیاوریم و اسم خودمان را بگذاریم انقلابی. به قول حضرت آقا، سوپرانقلابی. بعضی‌ها را نگاه می‌کنیم، هر چه نگاه می‌اندازیم که چه کرده؟ هیچ نکرده. ولی از همه هم طلبکار است. هر کسی هم که یک دیکته‌ای نوشته، ممکن است غلطی هم نوشته، ایراد می‌گیرد که «آقا چرا یک غلط داری؟». خب، تو که هیچ غلطی نکرده‌ای و عمر خودت را تباه کرده‌ای! حداقل تو حق نداری به اسم انقلاب حرف بزنی.

امیرعبداللهیان: از بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان حمایت می‌کنیم
وزیر امور خارجه ایران از تلاش های عراق برای تقویت عنصر گفتگو و نقش سازنده این کشور در معادلات منطقه ای و گفتگوی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان قدردانی کرد. امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران جز خیر برای منطقه نمی خواهد و از بازگشایی سفارتخانه ها در پایتخت دو کشور حمایت می کند.

رییسی: تصمیم گرفتیم گرفتار حاشیه‌ها نشویم
رییس‌جمهور گفت: قانونِ عادلانه به دست مجریان عادل اجرا می‌شود و در قوای سه‌گانه تصمیم گرفتیم گرفتار حاشیه‌ها نشویم. او گفت: در ادوار گذشته مسئولان گرفتار حاشیه‌ها شدند و برخی از کارها عقب ماند. تصمیم جدی ما این است که گرفتار حاشیه‌ها نشویم و به متن بپردازیم. متن، خدمت خالصانه به مردم است.

حمله سایبری به فولاد خوزستان
شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفت اما به دلیل قطع برق و متوقف بودن خط تولید آسیبی به آن نرسیده است. در اطلاعیه فولاد خوزستان آمده است: بدنبال تهاجمات سایبری علیه شرکت فولاد خوزستان و بنابر ارزیابی کارشناسان ذیربط، شرکت فولاد خوزستان بدلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. به حول و قوه الهی شرکت فولاد خوزستان همچنان پیش قدم خدمت به ملت و کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

سردار خادمی، رئیس حفاظت سپاه شد
سردار سرتیپ پاسدار «مجید خادمی» با حکم فرمانده معظم کل قوا به ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد. سردار خادمی پیش از این، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود.

کشف شیر آفریقایی در استان اصفهان
یک قلاده شیر ماده آفریقایی و تعداد ۶۴ قطعه پرنده کمیاب از باغی در خمینی شهر کشف شد.

فاطمی‌امین: هیچ پیامک تهدیدآمیزی دریافت نکرده ام
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ پیامک تهدیدآمیزی از جانب نمایندگان دریافت نکرده ام و طراحان استیضاح حتی فشاری برای انتصابات هم به من وارد نکرده اند.

نامه ۴۰ نماینده به قالیباف
علی اکبر علیزاده عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از نامه ۴۰ نماینده به رییس مجلس برای تعیین تکلیف پشت پرده استیضاح وزیر صمت خبر داد.

آمریکا : توافق روی میز است؛ بستگی به ایران دارد که بپذیرد یا نه
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: فکر می‌کنیم بازگشت متقابل به برجام، در راستای منافع ایالات متحده و شرکایمان است. یک توافق بر روی میز، پیش روی ایران است و بستگی به ایران دارد که بخواهد آن را بپذیرد یا نه.

اسرائیل: با قدرت‌های جهان درباره هرگونه توافق با ایران همکاری خواهیم کرد
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، روز دوشنبه گفت این رژیم با قدرت‌های جهان همکاری می‌کند تا بر روی محتوای هرگونه توافق احتمالی بر سر برنامه هسته‌ای ایران تاثیرگذار باشد.

دو مقام آمریکایی: «انتظارات بسیار کمی» از مذاکرات دوحه وجود دارد
«رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران روز دوشنبه برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام راهی دوحه، پایتخت قطر شد.مقام آمریکایی به پولیتیکو گفت «انتظارات بسیار کمی» از این مذاکرات وجود دارد. دو مقام ارشد آمریکایی نیز گفتند که مذاکرات در قطر احتمالا بیش از دو یا سه روز به طول نخواهد انجامید.

 

نظرات بینندگان