arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

برگزاری اختتامیه مسابقات سلام کاپ ۱۴۰۱

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برگزاری اختتامیه مسابقات سلام کاپ ۱۴۰۱

مجموعه مدارس سلام به عنوان یکی از مدارس برتر تهران و پیشرو در کشور، هر ساله جشنواره سلام کاپ را در بخش‌های مختلف علمی و پژوهشی برگزار می‌کند که دانش‌آموزان سایر مدارس هم می‌توانند در آن شرکت کنند. دهمین دوره مسابقه سلام کاپ نیز امسال به کار خود پایان داد.

اهداف برگزاری مسابقات سلام کاپ

جشنواره ملی پژوهشی سلام کاپ از این حیث اهمیت دارد که رویکرد آموزشی را از نمره‌گرایی مفرط تغییر می‌دهد. امروزه متولیان آموزش و پرورش بر این باورند که در نظام تعلیم و تربیت باید از انتقال دانش صرف به دانش‌آموز فاصله بگیریم چرا که دانایی به تنهایی کافی نیست و برای رسیدن به رشد و بالندگی و موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی توانایی و مهارت‌های بسیاری مورد نیاز است. جشنواره ملی پژوهشی سلام کاپ نیز با ایجاد بستری پژوهش‌محور، برای دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم طراحی شده و خروجی آن تربیت دانش‌آموزانی خلاق، نوآور و کارآفرین است. در نهایت با حضور همین دانش‌آموزان، مدرسه به یک نهاد اجتماعی رشد یافته تبدیل خواهد شد و اهتمام به این موضوع باعث می‌شود در حوزه‌های مهارتی و تربیتی پیشرفت بهتری داشته باشیم.

برگزاری اختتامیه مسابقات سلام کاپ ۱۴۰۱

رشته های علمی و مسابقه ای سلام کاپ

بخش‌های مختلف این جشنواره شامل موارد زیر هستند:

  • بخش علمی: اختراعات، اکتشافات و مقالات دانش‌آموزان در حوزه‌های برق، انسانی، زیست، مهندسی پزشکی، فناوری الکترونیک، شیمی، فیزیک، ریاضی، نجوم، مواد و نانو و خلاقیت‌های هنری
  • بخش مسابقات: رشته‌های رباتیک، کمیکار، طراحی سازه، هوافضا، بازی‌سازی، کواسپیس و برنامه‌نویسی

تعداد شرکت کنندگان دهمین جشنواره سلام کاپ

در این دوره از مسابقات، ۱۱ گرایش علمی پژوهشی و ۶ گرایش برای رقابت دانش‌آموزان طراحی شد. مجموعا ۲۱۲۸ نفر از دانش‌آموزان هر دو مقطع در این مسابقات شرکت کردند که جزییات آن به ترتیب زیر است:

  • متوسطه اول:
    • مدارس پسرانه: ۵۱۸ تیم، ۹۱۱ نفر
    • مدارس دخترانه: ۲۵۹ تیم، ۵۵۷ نفر
  • متوسطه دوم:
    • مدارس پسرانه: ۱۹۹ تیم، ۳۷۵ نفر
    • مدارس دخترانه: ۱۲۱ تیم، ۲۸۵ نفر

برگزاری اختتامیه مسابقات سلام کاپ ۱۴۰۱

شاخه های علمی و عملی دهمین دوره سلام کاپ

در دوره دهم جشنواره سلام کاپ ۱۹ گرایش علمی، پژوهشی و عملی شامل رباتیک، کمیکار، سازه، بازی‌سازی، معماری، هوافضا  و مقالات عملی وجود داشت. بیشترین مقالات ارسالی دانش‌آموزان نیز متعلق به رشته زیست‌پزشکی و در بخش عملی جشنواره، متعلق به رشته رباتیک بودند.

برگزاری اختتامیه دهمین دوره سلام کاپ

برگزیدگان جشنواره سلام کاپ در تایخ ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۱، ساعت ۱۰ تا ۱۲ پسران و دختران در ساعت ۱۳ الی ۱۵ در باغ موزه دفاع مقدس گرد هم آمدند و دوره دهم این رقابت علمی با اجرای مراسم اختتامیه سلام کاپ، اهدای جوایز و هدایا، به کار خود پایان داد.

نظرات بینندگان