arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

«تاپ‌گان» از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد / ثبت موفق‌ترین فیلم دوران حرفه‌ای «تام کروز»

فیلم سینمایی «تاپ‌گان: ماوِریک» در همین مدت کوتاه با بیش از یک میلیارد دلار فروش، بالاترین رکورد گیشه سال ۲۰۲۲ تاکنون به خود اختصاص داده است. تنها پس از ۳۱ روز اکران، فیلم «تاپ‌گان» توانسته مخاطبان جهانی خود را حفظ کند و از رکورد فروش «دکتر استرنج» پیشی بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش گاردین، فیلم سینمایی «تاپ‌گان: ماوِریک»در همین مدت کوتاه با بیش از یک میلیارد دلار فروش، بالاترین رکورد گیشه سال ۲۰۲۲ تاکنون به خود اختصاص داده است.

تنها پس از ۳۱ روز اکران، فیلم «تاپ‌گان» توانسته مخاطبان جهانی خود را حفظ کند و از رکورد فروش «دکتر استرنج» پیشی بگیرد.

فیلم «تاپ‌گان: ماوِریک»(Top Gun: Maverick) از مرز ۱ میلیارد دلار (۸۱۰ میلیون پوند) در فروش جهانی گیشه (باکس‌آفیس) عبور کرده است و آن را به موفق‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ تاکنون و موفق‌ترین فیلم تمام دوران حرفه‌ای «تام کروز» تبدیل کرده است.

ورایتی گزارش می‌دهد که گیشه جهانی «تاپ‌گان: ماوِریک» پس از ۳۱ روز اکران اکنون مجموعا ۱.۰۰۶ میلیارد دلار (۸۱۳ میلیون پوند) به دست آورده است و از فیلم «دکتر استرنج» که تا قبل از این پردرآمدترین فیلم سال ۲۰۲۲ بود و اکنون به فروش ۹۴۷ میلیون دلار (۷۷۲ میلیون پوند) رسیده است، پیشی گرفت.


«تاپ‌گان» تا این لحظه بزرگترین فیلم ایالات متحده است که تنها در این کشور ۵۲۲ میلیون دلار درآمد کسب کرده است، پس از آن بریتانیا ۷۰ میلیون دلار و ژاپن ۴۱ میلیون دلار به عنوان پرفروش‌ترین‌های گیشه این فیلم قرار دارند.

«تاپ‌گان» همچنین توانسته به راحتی از پرفروش‌ترین فیلم «تام کروز» در باکس‌آفیس جهانی پیشی بگیرد: فیلم هیجان‌انگیز «ماموریت غیرممکن:فال‌اَوت» در سال ۲۰۱۸ که ۷۹۲ میلیون دلار فروش کرد.

این فیلم در جدول باکس‌آفیس ایالات متحده با پیش‌بینی‌های درآمدی که نشان می‌دهد در پنجمین هفته اکران خود، پیش از «الویس» به کارگردانی باز لورمن، به جایگاه شماره ۱ باز خواهد گشت ماندگاری خود را نشان داده است.

کارشناسان معتقدند کامنت‌ها و نظرات خیره‌کننده‌ و ستایش‌گونه‌ای که در مورد این فیلم در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده باعث شده این فیلم به این ارقام خیره‌کننده دست یابد. با این وجود و موفقیت «تاپ گان» در گیشه، همچنان تا رکورد ۱.۹ میلیارد دلاری فیلم «مرد عنکبوتی» در گیشه سال ۲۰۲۱ فاصله دارد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان