arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

سگ‌های ولگرد گلوی کودک ۴ ساله را در قم دریدند

کودک ۴ ساله‌ای که از ناحیه گردن مورد حمله چند قلاده سگ ولگرد قرار گرفته بود، به دلیل جراحات بیش از حد جان خود را از دست داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: کودک ۴ ساله‌ای که از ناحیه گردن مورد حمله چند قلاده سگ ولگرد قرار گرفته بود، به دلیل جراحات بیش از حد جان خود را از دست داد.

محمد جلالی رئیس بیمارستان شهدا قم اظهار کرد: ساعت ۱۳ روز سه‌شنبه اورژانس ۱۱۵، یک کودک بدحال که در منطقه دامشهر قم مورد حمله گروهی از سگ‌ها قرار گرفته بود را به این بیمارستان آوردند. به محض ورود کودک، سریعاً اقدامات اولیه انجام و این کودک در حال احیا و سی‌پی‌آر بود و عملیات اینتوبه‌گذاری برای کودک نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه کودک به سرعت به اتاق عمل منتقل شد، گفت: جراحان و متخصصان اقدامات لازم را برای کودک در اتاق عمل انجام داده و اقدامات لازم به منظور تراکوستومی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس بیمارستان شهدا قم توضیح داد: شدت جراحات و جای دندان‌های سگ بر روی گردن و همچنین سر کودک کاملاً مشهود بود به گونه‌ای که بخشی از قسمت‌های تنفسی کودک پاره شده بود. اقدامات درمانی و مراقبتی برای این کودک تا ساعت ۲۳ شب ادامه یافت، اما به دلیل جراحات وارد شده بیش از اندازه، متأسفانه کودک جان خود را از دست داد.

این اولین گزارش از مرگ دلخراش کودکان معصوم به دست سگ‌های ولگرد نیست و متأسفانه با توجه به روند افزایشی جمعیت سگ‌های ولگرد، آخرین آن هم نخواهد بود. جمعیت سگ‌های ولگرد به واسطه کم‌کاری ارگان‌های مسئول در جمع‌آوری آن‌ها و همچنین غذارسانی افراد به اصطلاح حامی حیوانات در حال افزایش است و این سگ‌ها که تهدید بالقوه حیات وحش کشور محسوب می‌شوند، جان شهروندان را نیز به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها تهدید می‌کنند.

نظرات بینندگان