arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

وزیر خارجه اردن: خواهان روابط خوب با ایران هستیم؛ گفتگو برای حل همه عوامل تنش ضروری است

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در مصاحبه‌ای ضمن اعلام تمایل امان برای ارتقای روابط با تهران، بر حل همه عوامل تنش‌زا در منطقه تاکید کرد. او با رد پیوستن امان به ائتلاف نظامی موسوم به ناتوی اسرائیلی افزود: در سفر بایدن به منطقه سخنی درباره تشکیل ائتلاف نظامی که اسرائیل بخشی از آن باشد وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه اردن در مصاحبه‌ای ضمن اعلام تمایل امان برای ارتقای روابط با تهران، بر حل همه عوامل تنش‌زا در منطقه تاکید کرد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در مصاحبه با شبکه الجزیره از تمایل امان برای ارتقای روابط با تهران خبر داد و گفت: ما خواهان روابط خوب با ایران هستیم و گفتگو با هدف رسیدگی به همه عوامل تنش ضروری است.

وزیر خارجه اردن با رد پیوستن امان به ائتلاف نظامی موسوم به ناتوی اسرائیلی افزود: در سفر بایدن به منطقه سخنی درباره تشکیل ائتلاف نظامی که اسرائیل بخشی از آن باشد وجود ندارد.

الصفدی تاکید کرد: در این مرحله چیزی در مورد اتحاد نظامی که اسرائیل جزئی از آن باشد، به ما ارائه نکردند.در این خصوص هیچ چیزی مطرح نشده است. هیچ چیزی در این باره نشنیده ایم. می‌دانیم که رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو درباره چالش‌های منطقه ای، به منطقه سفر خواهد کرد و همان طور که می‌دانید با مسئولان نُه کشور عربی در منطقه دیدار خواهد کرد.

وی ادامه داد: آمریکا یکی از متحدان اصلی ماست؛ اما در خصوص این سفر، هیچ سخنی درباره هیچ ائتلاف نظامی مطرح نشده است که اسرائیل بخشی از آن باشد و هیچ چیز در این باره به ما مطرح نشده است

به گفته او برای رسیدن به صلح فراگیر و عادلانه، نمی توان از مسئله فلسطین عبور کرد. وی خواستار آغاز تلاش های واقعی برای حل این مسئله شد و گفت: نمی‌توان از مسئله فلسطین گذشت و باید تلاش واقعی برای حل و فصل آن آغاز شود. اساس درگیری مسئله فلسطین است. در نتیجه، اگر جهان اکنون برای انجام تلاش‌های واقعی به منظور حل مسئله فلسطین اقدام نکند، خودمان را در میان چرخه‌های متعدد خشونت خواهیم دید که افزایش خواهد یافت و بر همگان تاثیر خواهد گذاشت.

نظرات بینندگان