arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

شبکه اسرائیلی: رادار‌های تل آویو به منظور رصد موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی در امارات مستقر می‌شوند

شبکه «N۱۲» اسرائیل روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که رادار‌های اسرائیلی به منظور رصد موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی در امارات مستقر خواهند شد. این شبکه به نقل از رسانه‌های خارجی گزارش داد که رادار‌های اسرائیل در کنار سامانه‌های دیگری قرار خواهند گرفت تا پهپاد‌ها را شناسایی کنند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: شبکه «N12» رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که رادارهای اسرائیلی به منظور رصد موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در امارات مستقر خواهند شد.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، این شبکه به نقل از رسانه‌‌های خارجی گزارش داد که رادارهای رژیم صهیونیستی در کنار سامانه‌های دیگری قرار خواهند گرفت تا پهپادها را شناسایی کنند. این سامانه‌ها و رادارها بخشی از شبکه دفاع منطقه‌ای تل‌آویو خواهند بود؛ شبکه‌ای که رژیم صهیونیستی امید دارد با کمک ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن، علیه ایران ایجاد کند.

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی روزنامه «جروزالم پست» رژیم صهیونیستی، تل‌آویو گفت‌وگوهایی پنهانی را با مقامات نظامی عربستان سعودی و قطر انجام می‌دهد؛ گفت‌وگوهایی که موضوع‌شان تحت عنوان تهدیدات منطقه‌ای ایران مطرح می‌شود.

روزنامه اقتصادی «گلوبس» نیز به نقل از منابع رژیم صهیونیستی در گزارشی تاکید می‌کند که مغرب و کشورهای خلیج‌فارس، درخواست خرید سامانه‌های جنگی و دفاعی از تل‌آویو را مطرح کرده‌اند.

این روزنامه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه «گنبد آهنین»، رادار «صنوبر سبز» و سامانه دفاع ضدبالستیک «ختس» از جمله تجهیزات و سامانه‌هایی هستند که کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس به دنبال خرید آن‌ها هستند.

این در حالی است که مدتی قبل، مقاومت لبنان اعلام کرد که پهپاد «حسان» مأموریت شناسایی تا طول ۷۰ کیلومتر از شمال فلسطین اشغالی را با موفقیت انجام داده و به مدت ۴۰ دقیقه در قالب جمع‌آوری اطلاعات در منطقه هدف گشت‌زنی کرده است.

امری که باعث شد تا رسانه‌های عبری با اشاره به ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپاد نفوذی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی، تصریح کنند که ارتش این رژیم هم از نظر امنیتی و هم از نظر اقتصادی شکست خورده است.

یک ماه گذشته نیز، منابع خبری لبنانی از سرنگونی یک پهپاد متعلق به رژیم موقت صهیونیستی در خاک لبنان خبر دادند. این پهپاد که از نوع «اسکای لارک» بوده بین شهرک‌های «عیتا الشعب» و «رمیتا» واقع در جنوب لبنان سرنگون شده است.

نظرات بینندگان