arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

نماینده مجلس: پیشنهاد ما این است که رئیسی فرد جدیدی را به جای فاطمی امین برای وزارت صمت معرفی کند

صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران گفته، با تصمیم دولت و رئیس جمهور مبنی بر ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت و تشکیل دو وزارتخانه جدید، رئیس جمهور باید دو وزیر به مجلس معرفی کند. او گفت: رئیس جمهور می‌توانند دوباره آقای فاطمی امین را به عنوان وزیر معرفی کنند که باید مجدد از مجلس، رأی اعتماد بگیرد؛ البته پیشنهاد ما این است که فرد جدیدی را معرفی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تکلیف این که چه کسی وزیر صمت باشد، تا دو ماه آینده مشخص خواهد شد.

آقای روح اله جانی عباسپور گفت: علت این که رئیس مجلس اعلام کرد که استیضاح وزیر صمت، ظرف دو ماه آینده مشخص می‌شود، این است که در این مدت به دولت فرصت داده شود تا برای تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت اقدام و برای هر کدام از این دو وزارتخانه، وزیر معرفی کند.

آنطور که این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید، اینکه آقای فاطمی امین به عنوان وزیر صمت باقی بماند، بستگی به رای نمایندگان مجلس و لایحه‌ تفکیک وزارت بازرگانی و وزارت صمت دارد که قرار است، اجرا شود.

آقای عباسپور مدیریت غلط وزیر صمت در بحث خودرو، مشکلات به وجود آمده در معدن و ضعف در تعیین قیمت برخی کالا‌های اساسی را از علت‌های استیضاح این وزیر دولت سیزدهم بر شمرد.

۴۰ نماینده مجلس طی امضای نامه‌ای خواستار استیضاح فاطمی امین وزیر صمت شدند؛ طرح استیضاح او، آذر پارسال با محوریت مشکل خودروسازی امضا شد.

آقای صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران و یکی از امضاکنندگان استیضاح وزیر صمت گفته، با تصمیم دولت و رئیس جمهور مبنی بر ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت و تشکیل دو وزارتخانه جدید، رئیس جمهور باید دو وزیر به مجلس معرفی کند.

او گفت: رئیس جمهور می‌توانند دوباره آقای فاطمی امین را به عنوان وزیر معرفی کنند که باید مجدد از مجلس، رأی اعتماد بگیرد؛ البته پیشنهاد ما این است که فرد جدیدی را معرفی کنند.

نظرات بینندگان