arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

شورای حفاظت آزمون سراسری: خارج نشدن از گروه‌های مدعی تقلب در کنکور عواقب سنگینی دارد

رییس شورای حفاظت آزمون سراسری با تاکید بر این که اشراف کاملی بر فعالیت‌های افراد و گروه‌های مدعی تقلب در کنکور۱۴۰۱ وجود دارد بار دیگر از داوطلبان و والدین آنها خواست برای جلوگیری از تبعات سنگین و مشکلات بعدی هر چه سریع‌تر از گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب خارج شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس شورای حفاظت آزمون سراسری با تاکید بر این که اشراف کاملی بر فعالیت‌های افراد و گروه‌های مدعی تقلب در کنکور۱۴۰۱ وجود دارد بار دیگر از داوطلبان و والدین آنها خواست برای جلوگیری از تبعات سنگین و مشکلات بعدی هر چه سریع‌تر از گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب خارج شوند.

محمدحسین حاجیلو با تشکر از همکاری نزدیک عوامل انتظامی، امنیتی و قضایی گفت: در روزهای اخیر تعدادی از افراد و گروه‌هایی که ادعای کذبی در خصوص فروش سوالات کنکور داشته و از این طریق اقدام به کلاه‌برداری از داوطلبان کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند و در این خصوص لازم است داوطلبان هوشیار باشند که ادعاهایی که درباره فروش سؤالات کنکور مطرح می‌شود، کذب محض است.

وی همچنین از دستگیری چند گروه خرید و فروش تجهیزات الکترونیکی که با هدف اغفال داوطلبان فعالیت می‌کردند خبر داد و افزود: این گروه ها پس از شناسایی نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند و در این راستا داوطلبانی که در این گروه‌ها عضو بوده و یا با آن همکاری کرده‌اند نیز شناسایی و تحت رصد قرار دارند و تدابیر هوشمندانه‌ای از سوی شورای حفاظت از آزمون در مورد آنها اتخاذ شده است.

قائم مقام رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: داوطلبان سرنوشت خود را به گروه‌های کلاه‌بردار و شیاد گره نزنند و قبل از روز آزمون از گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب خارج شده و با رعایت کامل قوانین و مقررات در آزمون شرکت کنند. بدیهی است عدم خروج از این گروه‌ها و همچنین استفاده از ابزار ممنوعه فروخته شده در این گروه‌های کلاهبردار عواقب سخت و جبران‌ناپذیری برای این داوطلبان به دنبال خواهد داشت.

حاجیلو از داوطلبان خواست به اطلاعیه‌ها و اخبار منتشر شده در سایت سازمان سنجش در مورد وسایل ممنوعه و مجاز توجه کرده و حتی از آوردن تلفن همراه به داخل حوزه‌های امتحانی به دلیل مخاطرات احتمالی خودداری کنند.

مارتن پنجاه و دوم آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری و مجازی دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی با رقابت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در پنج گروه آزمایشی صبح امروز (چهارشنبه ) آغاز شد.

نظرات بینندگان