arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

چرا حجاج ایرانی برای تماس با ایران از همراه اول استفاده می‌کنند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چرا حجاج ایرانی برای تماس با ایران از همراه اول استفاده می‌کنند؟

ایتنا:همراه اول تعرفه‌ها و بسته‌های ویژه‌‌‌ای در حوزه رومینگ بین‌الملل در ایام حج برای رفاه حال بیشتر و کاهش هزینه‌های ارتباطی زائران در نظر گرفته که با توجه به غالب بودن هزینه «مکالمه حجاج با ایران»، ارزان ترین تعرفه در بین تمامی اپراتورهای ایرانی و عربستانی است.

با نزدیک شدن به ایام حج، یکی از دغدغه‌های حجاج، امکان برقراری ارتباط با داخل کشور، با روشی آسان و هزینه‌ای متناسب است.

اپراتورها برای ارائه سرویس رومینگ، آسان‌ترین راه را برای برقراری ارتباط شهروندانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، فراهم می‌آورند.

اپراتورهای zain و STC کشور عربستان سعودی نیز در ایام حج سیم‌کارت و بسته‌های ویژه ارتباطی برای حجاج ارائه می‌کند اما به دلیل مشکلات تبدیل به ریال و دیگر هزینه‌های پنهان و پیش بینی نشده، حجاج را با مشکلاتی جهت انتخاب مقرون به صرفه‌ترین و متنوع‌ترین پیشنهادات مواجه می‌کنند.

همراه اول تعرفه‌ها و بسته‌های ویژه‌‌ رومینگ بین‌الملل را در ایام حج برای رفاه حال بیشتر و کاهش هزینه‌های ارتباطی زائران در نظر گرفته که با توجه به غالب بودن هزینه «مکالمه حجاج با ایران»، ارزان ترین تعرفه در بین تمامی اپراتورهای ایرانی و عربستانی است.

به عنوان مثال «کمترین قیمت هر دقیقه مکالمه با ایران» از اپراتورهای عربستانی حدود 29 هزار تومان و از سیمکارت های همراه اول 6 هزار تومان است.

بسته‌های ارائه شده توسط همراه اول با زمان‌ها و حجم متفاوت عرضه شده است و می‌توان با توجه به نیاز نسبت به خرید بسته ویژه حج اقدام کرد. همچنین اپراتور اول تأکید کرده که روشن کردن گوشی و دریافت پیامک در سرویس رومینگ بین‌الملل هزینه ندارد.

با استفاده از بسته های اینترنت رومینگ بین الملل، همه امکانات ارتباطی از جمله مکالمه و تماس تصویری با پیام رسان ها، دسترسی امن به پرتال های بانکی، درگاه های دولتی و اپلیکیشن های ایرانی برای حجاج مهیا است.

لازم به ذکراست که مشترکان، شرکت ها و سازمان ها می توانند این بسته ها را از ایران برای مسافران یا نمایندگان خود خریداری کنند؛ زیرا با خرید این بسته ها، سرویس رومینگ مشترک موردنظر نیز فعال می شود.

نکات مهم در رابطه با سیم‌کارت‌های حجاج:

هزینه های رومینگ همراه اول:

روشن نمودن گوشی همراه اول و دریافت پیامک در تمامی مقاصد رایگان است.

هزینه مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، یعنی برای مکالمات کمتر از 60 ثانیه هزینه یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از 120 ثانیه هزینه دو دقیقه مکالمه محاسبه می‌شود.

در صورت برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در كشور میزبان، هزینه مكالمه برای تماس گیرنده و مخاطب مطابق با تعرفه‌های رومینگ محاسبه می‌شود.

در صورت اتمام اعتبار تلفن همراه، همراه اول مجاز به قطع تلفن همراه بوده و مسئولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع بر عهده مشترک است.

تعرفه‌های رومینگ اعلام شده، فقط برای تماس با ایران و کشور میزبان است.در صورت تماس با کشور ثالث، هزینه ها مطابق با تعرفه بین‌الملل کشور میزبان، محاسبه می‌شود.

بسته‌های اینترنتی عادی خریداری شده در ایران(منظور بسته‌های ویژه رومینگ نمی باشد)، در هنگام استفاده از سرویس رومینگ، غیرفعال می‌شود و هزینه اینترنت بر اساس حجم مصرفی و مطابق با تعرفه اعلام شده، محاسبه می‌گردد.

در صورت یکطرفه شدن خطوط دائمی، سرویس رومینگ مشترک بصورت خودکار قطع خواهد شد.

نحوه پرداخت هزینه و صورتحساب قبل از خروج از کشور:

قبض خود را قبل از خروج از کشور، پرداخت کنید و با استفاده از سرویس‌های متنوع همراه اول، اعتبار کافی برای استفاده از سرویس رومینگ برای خود فراهم کنید.درصورت نیاز به پرداخت میاندوره یا افزایش سقف اعتبار از روش های پرداخت صورتحساب می توانید استفاده نمایید.

نظرات بینندگان