arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۹ تير ۱۴۰۱

رئیس حشد شعبی عراق: نامزد نخست‌وزیری نمی‌شوم

فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال نامزدی او برای نخست‌وزیری، تاکید کرد که برای این پست نامزد نخواهد شد. الفیاض بر ضرورت انتخاب یک نخست‌وزیر توانمند و موفق با وجود تمام شرایطی که در میزان موفقیت او سهیم است، تاکید کرد و گفت: «من هرکسی را از چارچوب هماهنگی یا جریان صدر که امنیت و ناموس مردم را موضوع بحث سیاسی قرار دهد، مقصر می دانم، این امر حرام است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال نامزدی او برای نخست‌وزیری، تاکید کرد که برای این پست نامزد نخواهد شد.

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، تصریح کرد که برای نخست‌وزیری در دولت جدید، نامزد نخواهد شد.

وی شب گذشته (چهارشنبه، ۲۹ ژوئن)، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کرد: «من نامزد نخست‌وزیری نیستم ..من در بخش دیگری هستم و نامزد این پست نخواهم شد. من سخنگوی چارچوب هماهنگی (الاطار التنسیقی)، نیستم».

به نوشته «شفق نیوز»، الفیاض در ادامه بر ضرورت انتخاب یک نخست‌وزیر توانمند و موفق با وجود تمام شرایطی که در میزان موفقیت او سهیم است، تاکید کرد و گفت: «من هرکسی را از چارچوب هماهنگی یا جریان صدر که امنیت و ناموس مردم را موضوع بحث سیاسی قرار دهد، مقصر می دانم، این امر حرام است».

این در حالی است که همزمان با خروج جریان صدر از روند سیاسی و استعفای نمایندگان آن، رایزنی‌‌های گروه‌های مختلف این کشور برای تشکیل دولت جدید افزایش یافت و روسای فراکسیون‌های سیاسی سعی دارند با برگزاری نشست‌های متعدد در خصوص سازوکار تشکیل کابینه بر اساس ضوابط و برنامه دولتی که گروه‌های مختلف تعیین کرده‌اند، توافق حاصل کنند. در این میان برخی هنوز «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور را یکی از گزینه‌های مدعی برای نامزدی نخست‌وزیری می‌دانند در حالی که الاطار التنسیقی با این امر مخالف است.

در این میان برخی رسانه‌ها، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال نامزدی فالح الفیاض برای تصدی پست نخست‌وزیری طرح کردند که شخص وی این امر را رد کرد.

نظرات بینندگان