arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۰۹ تير ۱۴۰۱

رئیس دامپزشکی: گزارشی از تب کریمه کنگو در تهران نداشتیم / ۷ تا ۸ استان درگیر این بیماری هستند؛ ۳۰ نفر مبتلا شده‌اند؛ ۲ نفر هم فوت کرده‌اند

سید محمد آقامیری معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعداد استان‌های درگیر بیماری تب کریمه کنگو زیاد نیست، اما شدت این بیماری در آن‌ها بالاست. او گفت: تاکنون گزارشی از شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در تهران نداشتیم و به رغم آن که فقط ۷ تا ۸ استان درگیر بیماری هستند، اما شدت بیماری در این استان‌ها زیاد است. بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت، ۳۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: سید محمد آقامیری معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعداد استان‌های درگیر بیماری تب کریمه کنگو زیاد نیست، اما شدت این بیماری در آن‌ها بالاست.

سید محمد آقامیری گفت: تاکنون گزارشی از شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در تهران نداشتیم و به رغم آن که فقط ۷ تا ۸ استان درگیر بیماری هستند، اما شدت بیماری در این استان‌ها زیاد است. بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت، ۳۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گفته او، جمع آوری مراکز عرضه دام زنده و گوشت در کنار جاده ها، جزو دستورالعمل‌های بهداشتی است که مدیران کل استانی موظف به اجرای این موضوع و برخورد با این مراکز، مطابق با ضوابط و مقررات و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی هستند؛ چرا که عرضه دام و گوشت کنار جاده ها، تهدید علیه بهداشت عمومی است.

آقامیری می‌گوید: ستاد ملی کنترل و مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شده که با ابلاغ دسورالعمل‌هایی برای استان‌ها در بحث پیشگیری، آموزش و ترویج برای مقابله با این بیماری را خواهیم داشت.

سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرده، با توجه به این که بیماری تب کریمه کنگو با افزایش فعالیت کنه‌ها در فصل گرما، قابلیت انتقال از دام به انسان یا انسان به انسان را دارد، افراد از خرید محصولات پروتئینی عرضه شده خارج از ضوابط دامپزشکی، خودداری کنند.

نظرات بینندگان