arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۹ تير ۱۴۰۱

«بیلی آیلیش» و «جیمی دورنان» در جمع دعوت شدگان به آکادمی اسکار

آکادمی اسکار از ۳۹۷ نفر برای پیوستن به آکادمی خود دعوت کرده است که در میان آنها نام بیلی آیلیش و جیمی دورنان نیز به چشم می‌خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 خبرآنلاین:آکادمی اسکار از ۳۹۷ نفر برای پیوستن به آکادمی خود دعوت کرده است که در میان آنها نام بیلی آیلیش و جیمی دورنان نیز به چشم می‌خورد.

 آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) اعلام کرد که از ۳۹۷ نفر برای پیوستن به هیئت داوران خود دعوت کرده‌است.

بیلی آیلیش و برادرش فینیاس که سال گذشته برنده این جایزه شدند در صورت قبول دعوت آکادمی، امسال در میان داوران این جشنواره حضور خواهند داشت.

جیمی دورنان بازیگر و مدل ایرلندی نیز از جمله کسانی است که این دعوت‌نامه را دریافت کرده‌اند. امسال ۴۴ درصد از دعوت شدگان را زنان، ۳۷ درصد را افراد رنگین‌پوست و ۵۴درصد را افراد غیر آمریکایی از ۵۴ کشور جهان تشکیل می‌دهند.
درمیان افرادی که این دعوت را دریافت کرده‌اند و درصورت قبول آن، حق رای در تعیین برندگان و نامزدها را خواهند داشت نام این افراد به چشم می‌خورد: «بیلی آیلیش» و «فینیاس اوکانل» (شاخه موسیقی)، آریانا دبوز و تروی کوچر (بازیگران)، برایان رابینز رئیس استودیو پارامونت و دانا والدن رئیس بخش سرگرمی دیزنی (مدیران و افراد اجرایی) و لئونارد مالتین منتقد فیلم (اعضای غیرسینمایی)
بر طبق آماری تفکیک که آکادمی اسکار از مدعوین به داوری ارائه داده‌است، امسال ۴۴ درصد از دعوت شدگان را زنان، ۳۷ درصد را افراد رنگین‌پوست و ۵۴درصد را غیر آمریکایی‌ها از ۵۴ کشور جهان تشکیل می‌دهند. اگر تمامی این افراد دعوت آکادمی را بپذیرند، ۳۴ درصد هیئت انتخاب، زنان ۱۹ درصد رنگین پوستان و ۲۳ درصد غیرآمریکای‌ها تشکیل خواهند بود.

نظرات بینندگان