arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۰۹ تير ۱۴۰۱

احمد خاتمی: به رئیسی گفتم خلاصه بگویید گرانی تا کی تا ادامه دارد؛ جواب داد تمام می شود/ آمریکا همه کار را رها کرده؛ فقط پیگیر ایران است

احمد خاتمی گفت: در جلسه هیات رئیسه که پنج شنبه تشکیل شد، به رئیس‌جمهور گفتم که به طور خلاصه بگویید این گرانی‌های افسارگسیخته تا کی ادامه داد و جواب داد که تردید نداشته باشید که تمام می‌شود، از این گردنه گذر خواهیم کرد و اقتصاد بیمار ۵۰ ساله را با فضل خدا و با صبر مردم به سامان خواهیم رساند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری: حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در آئین گرامی‌داشت شهدای هفتم تیرماه که در حوزه کمالیه این شهرستان برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای حادثه دلخراش هفت تیر ۱۳۶۰، اظهار کرد: مردم لرستان با مفاخری که دارید، مایه مباهات هستید.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان لرستان در دو مرحله انقلاب؛ نخست نهضت دو ماهه روحانیون که به شکست دولت علم انجامید و توطئه حذف قرآن در سوگندها برچیده شد، و دیگر در نهضت ۱۵ خرداد نقش آفرین بودند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مرحوم کمالوند پیک مراجع عظام تقلید برای رفتن نزد شاه بود، افزود: مرحوم کمالوند همواره قاطعانه برخورد می‌کرد، عالم بزرگ و با افتخار دیگر شهید سید اسدالله مدنی چند سال عالم لرستان بود و مردم از نفس گرم معنوی وی برخوردار بودند.

خاتمی بیان داشت: در عرصه انقلاب مردم لرستان مایه مباهات بوده و هستید، در عرصه مقاومت در مقابل طاغوت ایستادید، زمانی که تعدادی از سران عشایری توسط رضاخان تبعید شدند.

وی، لرستان را خانه تشیع خواند و این مهم را دیگر مایه افتخار مردم استان برشمرد و افزود: مجموعه‌ استان مردمی هستند که همگی از پیروان اهل بیت علیهم‌السلام هستند، طاغوت سعی در عقب نگه داشتن استان تلاش بسیار کرد اما از سوی مسوولان به ویژه رئیسی عنایت هست که از این استان پر افتخار، محرومیت‌زدایی شود.

امام جمعه موقت تهران، جلسه امروز را مانور و یک اعلام بیعت مردم با آرمان بلند شهیدان دانست و افزود: سخن این است که ایران امروز کشوری پرآوازه است، هر کجای دنیا که پای می‌گذاری، نام تحرک ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: افتخار ایران این است که امروز سربلند و بانشاط در عرصه‌های بین‌المللی حاضر است و گواه آن، شیطنت‌های ممتد است.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه سیاست خارجی آمریکا انگار همه کارها را رها کرده و پیگیر ایران و مقابله به ما شده است، گفت: اگر ایران ضعیف بود این همه تلاش لازم نداشت، اتحادیه اروپا که به نوعی همراهی‌های فراوانی با آمریکا دارند، تمام دغدغه این روزهایش ایران است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ایران را در گذشته کشور جهان سومی دیدند کسانی که در این کشور سفارت داشتند، حقوق فوق‌العاده می‌گرفتند، چرا که به عقیده آن‌ها در یک کشور عقب مانده کار می‌کردند.

وی با طرح این سوال که چه عاملی سبب شده ایران امروز سرافراز باشد، افزود: پول‌دارترین کشور هستیم؟ حقیقتا این گونه نیست، اما به سمت استقلال پیش می‌رویم و با اقتصاد مقاومتی در قله خواهیم نشست.

خاتمی بیان داشت: ما نظامی‌ترین کشور دنیا هستیم؟ حقیقت این است که از نظامی‌ترین کشورهای جهان نیستیم، اما قوی‌ترین نیروهای مسلح منطقه را داریم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آنچه ما را در دنیا پرآوازه کرده، اسلام است حاکمیت دین در این منطقه است.

وی با بیان اینکه امام راحل جریان مردم سالاری دینی را به جهان معرفی کرد، گفت: این ابتکار مختص جمهوری اسلامی است، اینکه در شرایطی که طاغوت در پی حذف اسلام بود، یک انقلاب به نام اسلام شکل بگیرد و ۴۳ سال به عمرش ادامه دهد، ابتکار و پدیده‌ای بی‌سابقه است.

خاتمی با تاکید بر اینکه هویت انقلاب اسلامی مرگ بر آمریکا است، افزود: ما به فضل خدا پای انقلاب ایستاده‌ایم، پای مشکلات ایستاده و چنگ در چنگ دشمنان انداخته و می‌اندازیم و خواهیم انداخت، آنچنان که بر شاه پیروز شدیم، بر این طاغوت‌ها نیز پیروز خواهیم شد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: از اول انقلاب درگیری با اسلام کار دنیای استکبار بوده است، شهادت شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن همراهش در راه ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بود و پیش‌بینی می‌کردند با شهادت وزرا و تعدادی از مجلسی‌ها نظام ساقط می‌شود، اما مجموعه حزب جمهوری اسلامی با حالت جراحت به مجلس آمدند تا این پارلمان از اکثریت خارج نشود و نشد.

وی با بیان اینکه تمام این شیطنت‌ها برای آن است که نظام اسلامی نباشد، خاطرنشان کرد: ششم تیرماه ترور مقام معظم رهبری در این راستا بود، شهادت شهدای محراب در این راستا بود، هشت سال جنگ تحمیلی در این راستا بود، فتنه ۸۸ با هدف براندازی نظام ولایی بود، تمام شرارت‌ها را دشمن انجام داد، اما آفرین بر مردم، هر چه از مردم تشکر کنیم، کم تشکر کرده‌ایم.

خاتمی با اشاره به حضور گسترده و ولایی مردم در نهم دی‌ماه، اظهار کرد: یک شعار در تمام شهرهای استان نهم دی ماه بر قرار بود و آن چیزی جز این همه لشکر آمده؛ به عشق رهبر آمده، نبود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه انقلاب بیش از ۴۳ سال مانده و به فضل خدا خواهد ماند، گفت: ما امانت‌دار شهیدان هستیم.

خاتمی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجود ۵ خطر جدی، تاکید کرد که این خطرها را جدی بگیریم و در تشریح این خطرات، گفت: نخست اینکه برخی درصدد هویت‌زدایی از انقلاب هستند، هویت این انقلاب، هویت اسلامی و مبارزه با استکبار است، همچنان‌که امام راحل فرمودند که تمام مقصد ما مکتب ماست و برخی‌ها از روز اول این عقیده را قبول نداشتند، کمااینکه همین اواخر نیز برخی‌ به دنبال صلح با آمریکا بودند.

وی تصریح کرد: کسانی که روزی روزگاری دم از امام می‌زدند،حرف‌های عجیب و غریب می‌زدنند، امام بیانیه دادند چه خبر است، چرا غلو می‌کنید، همین دو آتیشه‌ها در فتنه ۸۸ ضد ولایت فقیه شدند. مگر می‌شود دم از امام زد اما ولایت فقیه را قبول نداشت و در مقابل آن ایستاد و این خطر دوم است.

امام جمعه موقت تهران، ارتجاع را خطر سوم عنوان و خاطرنشان کرد: ارتجاع یعنی عقب‌گرد، یعنی برخی بدحجابی و بی حجابی را روشنفکری می‌دانند و چادری‌ها و پایبندها به عفاف را عقب مانده از کاروان مد ، اگر دنبال عقب مانده می‌گردید، عقب مانده این‌گونه روشنفکرها هستند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری دروغ و جنگ روانی دشمن را دیگر خطر پیش‌روی دشمن عنوان و بیان کرد: یک پیچ فضای مجازی دست آمریکا است، مراقب توطئه پراکنی دشمن باشید، کار دشمن نقد انقلاب است، یک روز می‌گویند مردم نسبت به انقلاب تردید کردند. مراسم ۲۲ بهمن، روز قدس، تشییع سردار دل‌ها را چه کسانی می‌آیند، مردمی که شما دم از تردیدشان می‌زنید همان دور و بری‌های خودتان هستند که به شما دل داده‌اند.

وی ادامه داد: یا اینکه می‌گویندجمهوریت بعد از امام کمرنگ شده است، جمهوریت یعنی رای مردم، بیش از ۴۰ بار مردم پای صندوق رای آمدند، چرا نشر اکاذیب می‌کنید؟ جمهوریت به فضل خدا کمرنگ نشده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: می‌گویند روحانیت از چشم افتاده است، روحانیت صافی است که تمام مردم قم در تشییع جنازه این فقیه شرکت کرد. مردم بصیرت دارند و روحانی واقعی را می‌شناسند. عالمی که بد عمل می‌کند از چشم افتاده است.

وی با بیان اینکه پنجمین خطر پیش رو این است که نگذارید کسانی این چنین وانمود کنند که انقلاب به بن‌بست رسیده است، افزود: اول انقلاب نیز این را می‌گفتند، امام راحل فرمودند که انقلاب به بن‌بست نمی‌رسد، شما به بن‌بست رسیده‌اید.

خاتمی اظهار کرد: در جلسه هیات رئیسه که پنج شنبه تشکیل شد، به رئیس‌جمهور گفتم که به طور خلاصه بگویید این گرانی‌های افسارگسیخته تا کی ادامه داد و جواب داد که تردید نداشته باشید که تمام می‌شود، از این گردنه گذر خواهیم کرد و اقتصاد بیمار ۵۰ ساله را با فضل خدا و با صبر مردم به سامان خواهیم رساند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: انقلاب به بن‌بست نرسیده و به بن‌بست هم نخواهد رسید چرا که جنس انقلاب، جنس انقلاب امام حسینی و امام زمانی است.

نظرات بینندگان