arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۰۹ تير ۱۴۰۱

چین: آمریکا باید به نگرانی‌های مشروع ایران پاسخ دهد

وزارت خارجه چین در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای گفته است آمریکا به عنوان کشوری که باعث بحران کنونی شده باید به نگرانی‌های ایران پاسخ دهد. پیش از این نیز، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواسته بود به «نگرانی‌های معقول ایران» پاسخ مثبت دهد تا به نتیجه‌گیری مذاکرات کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: وزارت خارجه چین به تازگی اعلام کرده است که «واشنگتن به عنوان مسئول بحران توافق هسته‌ای باید به نگرانی‌های مشروع ایران پاسخ دهد».

به گزارش شبکه الجزیره، وزارت خارجه چین همچنین مخالفت خود را با هرگونه رابطه بین آمریکا و تایوان اعلام کرده است.

پیش از این نیز، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواسته بود به «نگرانی‌های معقول ایران» پاسخ مثبت دهد تا به نتیجه‌گیری مذاکرات کمک کند. از سوی دیگر «وانگ یی» وزیر خارجه چین نیز در مکالمه تلفنی که به تازگی با حسین «امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران داشته تأکید کرده است که «طرف آمریکایی باید با جدیت مسئولیت‌های خود را بشناسد و به خواسته‌های منطقی طرف ایرانی پاسخ مثبت دهد».

گفتنی است، پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام در سال ۲۰۱۸ و اعمال تحریم‌های «حداکثری» علیه کشورمان، تیم مذاکره کننده ایران اکنون به دنبال لغو تمامی تحریم‌ها و همچنین ارائه تضمین‌هایی است که همه طرف‌ها را ملزم به اجرای توافق می‌کند.

«حسین امیرعبداللهیان» امروز در دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه هم تأکید کرد در صورت واقع‌بینی طرف آمریکایی و «اجتناب از زیاده‌خواهی» حصول توافق خوب و پایدار امری دست یافتنی خواهد بود.

نظرات بینندگان