arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۹ تير ۱۴۰۱

وزیر اقتصاد: کالای ته لنجی رسمیت پیدا می‌کند

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دنبال رسمیت دادن به کالاهای ته لنجی هستیم تا امکان واردات از استان‌های مرزی تسهیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دنبال رسمیت دادن به کالاهای ته لنجی هستیم تا امکان واردات از استان‌های مرزی تسهیل شود.

احسان خاندوزی که به خوزستان سفر کرده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بندر چوئبده از توابع آبادان در جمع مردم این منطقه بیان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا با همکاری وزارت کشور، وزارت صمت و وزارت امور اقتصادی، در این زمینه با استان‌های مرزی همکاری می‌کند تا به کار لنجداران که کالای خود را در قالب ته‌لنجی وارد می‌کنند و اغلب متهم به قاچاق می شوند رسمیت داده شود.

وی با بیان اینکه با این اقدام امکان واردات کالا بین پنج تا ۶ سفر دریایی در سال وجود خواهد داشت ادامه داد: با این اقدام فعالیت لنج‌داران ضابطه مند می‌شود و می‌توانند از مسیر قانونی کالای خود را وارد کشور کنند.

خاندوزی افزود: با این اقدام کالاهای وارداتی با لنج می‌تواند وارد گمرک شده و پس از ثبت آماری، به عنوان کالای رسمی در خوزستان عرضه شود و حتی می‌توان با رسمیت پیدا کردن این کالاها در بیرون از استان نیز عرضه شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه خود به خوزستان از بندر گمرک اروند کنار و بندر چوئبده از توابع آبادان دیدن کرد.

وی در این بازدیدها با مردم‌ منطقه گفت و گو و مشکلاتی که در این بندرها وجود دارد را بررسی کرد.

مردم شهرهای مرزی اروند کنار و چوئبده در جنوب خوزستان، در این دیدار نسبت به رکود در بنادر این ۲ منطقه ناراضی بودند و رونق بخشی به تجارت این منطقه را خواستار شدند.

تامین سرمایه، افزایش لنج و تسهیل امور واردات کالا از جمله خواسته‌های مردم این مناطق در دیدار با وزیر اقصاد و دارایی بود.

نظرات بینندگان