arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۱۰ تير ۱۴۰۱

امارات اولین تامین‌کننده نفت ژاپن شد

امارات متحده عربی به عنوان اولین تامین کننده نفت ژاپن شد، بطوریکه واردات از این کشور با جهش ۲۴ درصدی نسبت به سال قبل به ۱.۱۷ میلیون بشکه در روز رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: امارات متحده عربی به عنوان اولین تامین کننده نفت ژاپن شد، بطوریکه واردات از این کشور با جهش 24 درصدی نسبت به سال قبل به 1.17 میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش روزنامه الکویت، داده‌های رسمی دولت ژاپن نشان می‌دهد که صادرات نفت خام کویت به ژاپن در ماه می گذشته 2.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و برای سومین ماه متوالی به 5.55 میلیون بشکه معادل 179000 بشکه در روز رسید.

اداره منابع طبیعی و انرژی ژاپن در گزارشی مقدماتی اعلام کرد که کویت به عنوان چهارمین تامین کننده بزرگ نفت ژاپن، 6.9 درصد از کل واردات نفت خام این کشور آسیایی را تامین کرده است.

کل واردات نفت خام ژاپن با 7.7 درصد رشد سالانه به 2.60 میلیون بشکه در روز رسید که برای دهمین ماه متوالی افزایش داشت. در این میان، محموله‌های نفت خام خاورمیانه 94.5 درصد از کل واردات این کشور را تشکیل می‌داد که افزایش 1.6 واحد درصد نسبت به سال قبل را داشته است.

بر اساس این داده‌ها، امارات متحده عربی به عنوان اولین تامین کننده نفت به ژاپن بازگشت، بطوریکه واردات از این کشور با جهش 24 درصدی نسبت به سال قبل به 1.17 میلیون بشکه در روز رسید.

پس از امارات، عربستان سعودی با 873000 بشکه در روز قرار دارد که 5.8 درصد افزایش صادرات است. قطر با 179100 بشکه در روز رتبه سوم و اکوادور با 66000 بشکه در روز در رتبه پنجم قرار گرفتند.

ژاپن پس از چین و آمریکا سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است.

نظرات بینندگان