arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۱ تیر ۱۴۰۱؛ از واکنش امیرعبداللهیان به شایعات درمورد اختلافش با باقری تا قول قالیباف درمورد طرح صیانت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پادمان، تضمین‌ها و لیست قرمز از موارد اختلافی مذاکرات
وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در دو موضوع با آمریکا به نتیجه نرسیدیم؛ انتفاع اقتصادی یکی از آنهاست و آمریکا حاضر نیست تا پایان دوران بایدن هم به ایران ضمانت بدهد. وی گفت: موضوع پادمان، تضمین‌های ما از آمریکا و لیست قرمز از موارد اختلافی دیگر ما با آمریکاست.

سردسته ۱۷ ساله باند فروش سوالات کنکور
سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری اعضای باند ۴ نفره فروش سوالات کنکور و مدارک جعلی در شهرستان پاکدشت خبرداد. وی ادامه داد: با بررسی صورتحساب متهم و فیلم دوربین معابر و واحد‌های صنفی که متهمان برای پولشویی به آن مراجعه کرده بودند، همدست دیگر متهم و سردسته باند تیم پولشویی کلاهبرداری که فردی ۱۷ ساله بود شناسایی و در حالی که در یکی از ترمینال‌های خروجی استان تهران قصد فرار داشت دستگیر شد.

خداحافظی جلال حسینی از فوتبال
سید جلال حسینی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود، رسما از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی کرد. او در حالی در سن ۴۰ سالگی این تصمیم را گرفت که با پایان قراردادش، حرف و حدیث‌های زیادی درباره ادامه همکاری‌اش با پرسپولیس مطرح شده بود. با توجه به تصمیم مدیران باشگاه پرسپولیس، حسینی احتمالا به کادر فنی پرسپولیس اضافه خواهد شد.

ادامه مذاکرات، احتمالا بعد از سفر بایدن به خاورمیانه
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که مذاکرات برای احیای برجام احتمالا بعد از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه دوباره آغاز خواهد شد. دیپلمات اروپایی آگاه از روند مذاکرات گفته اند، اگر چه مذاکرات دوحه پیشرفتی نداشت، اما انتظار میرود این مذاکرات فراتر از مهلت اعلام شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در پایان ماه جولای ادامه یابد.

کاهش ۲۰ درصدی مصرف لبنیات پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت:‌ برآوردهای اولیه این است که پس از اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و افزایش قیمت، مصرف لبنیات ۲۰ درصد کاهش یافته است.

اولین مانیفست طالبان
همزمان با آمادگی‌ها برای برگزاری «نشست بزرگ علما» طالبان اولین نظامنامه/ مانیفست خود را منتشر کرده‌اند، با این وجود معلوم نیست که در این نشست سه روزه، این مانیفست رونمایی و به بحث گذاشته خواهد شد یا خبر. کارشناسان می‌گویند که طالبان در اولین مانیفست‌شان که به زبان عربی منتشر شده است «جهاد با کفار» را از وظایف اصلی امارت می‌دانند.بر اساس این مانیفست، زنان عملا حق بیرون رفتن از خانه را تحت هیچ شرایطی ندارند و فقط باید به فرزندداری و خانه داری بپردازند، حتی برای نماز خواندن هم فقط در کوچکترین اتاق خانه باید بروند.

برنامه درسی رشته «معارف اسلامی و روابط بین الملل» به تصویب رسید
برنامه درسی رشته «معارف اسلامی و روابط بین الملل» به تصویب نهایی اعضای شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی رسید. حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن موفقیت آمیز دانستن تجربه دانشگاه امام صادق(ع) در تهیه برنامه‌های درسی و رعایت چهار موضع شورای تحول، تصریح کرد: از تجارب این دانشگاه به عنوان الگو به خوبی می‌توان استفاده کرد.

وضعیت واردات خودرو
وزیر صنعت، معدن، تجارت در پاسخ به چگونگی دستورالعمل واردات خودرو گفت: بحث قرار نبود خودرویی شود اما آئین‌نامه واردات خودرو در دستور کار قرار دارد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

قول قالیباف درمورد طرح صیانت
زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با طرح «صیانت از فضای مجازی» بیان کرد: ما مکرراً پیگیر طرح صیانت در مجلس هستیم و رئیس مجلس قول داده است که تا دو هفته آینده این طرح در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

علم‌الهدی: مسئله قطر یک تله آمریکایی بود
علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: همان اول به مناسبتی عرض کردم که مسئله قطر یک تله آمریکایی هست، یک حکومت وابسته آمریکایی در حاشیه خلیج فارس به‌عنوان یک دلال مجانی آمد وسط به‌عنوان میانجی‌گری، محل مذاکرات را از وین منتقل کردند به قطر، با این وسیله کاری کنند که ما از مذاکرات عقب‌نشینی کنیم اما تیم قهرمان مقتدر ایرانی در مذاکرات که در رأسشان یک جوان متدین نمازشب خوان و معتقد و اهل تهجد قرار دارد، مقتدرانه مقابل آمریکا ایستادند و به‌هیچ وجه در مقابل آمریکا عقب‌نشینی نکردند.

واکنش امیرعبداللهیان به شایعات درمورد اختلافش با باقری
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: دكتر باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با اینجانب به مذاکرات منطقی، مستدل و فعال برای لغو‌ تحریم‌ها ادامه می‌دهد. وی افزود: واقع‌بینی آمریکا و اخذ تضمین پایدار در نفع کامل اقتصادی ایران از توافق، می‌تواند نتیجه مذاکرات را ثمر‌بخش کند.

ادعای هک شرکت‌های گردشگری اسرائیلی توسط هکرهای ایرانی
شبکه اسرائیلی «کان»، روز جمعه از حمله سایبری به شرکت‌های گردشگری اسرائیلی خبر داد. این شبکه اسرائیلی در ادامه گزارش خود مدعی شد که این اقدام را گروهی از هکرهای ایرانی انجام داده‌اند.

شلیک پدر به قلب دختر ۱۶ ساله‌اش
ظهر دوشنبه ۶ تیر خبر هولناک قتل دختری نوجوان به دست پدرش در خانه‌ای واقع در شهرستان ممسنی نورآباد فارس به پلیس اعلام شد. پس از بازداشت این مرد ۴۳ ساله، وی ضمن اعتراف به جرم خود گفت: من قصد کشتن دخترم را نداشتم؛ آریانا فرزند بزرگ من بود و یک دختر ۱۲ ساله دیگر هم داریم، اما مدتی بود که با دختر بزرگم بر سر موضوعی اختلاف پیدا کرده بودیم. آن روز بر سر همین اختلافات آریانا به خانه مادرم رفت و من هم به یکباره نتوانستم عصبانیتم را کنترل کنم.

ادعای عراق درباره شوری آب اروندرود
«عون ذیاب»، سخنگوی وزارت منابع آب عراق به الفرات گفت: اقدام ایران در قطع کامل رود کارون که به شط العرب [اروندرود] می‌ریزد، منجر به پیشروی زبانه نمک شده است. ذیاب تاکید کرد: شط العرب [اروندرود] باید حاوی میزان بالای آب شیرین باشد، اما قطع کارون بر شط العرب [اروندرود] و زیست ماهی‌ها و آبزی‌ها در آن تاثیر گذاشته است.

مرگ دوباره یک کودک با حمله سگ‌های ولگرد
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: یک کودک دیگر بر اثر حمله سگ‌های ولگرد در دامشهر قم جان باخت. این دومین حادثه مشابه در روز‌های اخیر در شهرک دامشهر قم است که موجب جان باختن کودکان می‌شود. روز چهارشنبه نیز کودک ۴ ساله‌ای که در منطقه دامشهر از ناحیه گردن مورد حمله چند قلاده سگ ولگرد قرار گرفته بود، به‌دلیل جراحات بیش از حد جان خود را از دست داد.

نظرات بینندگان