arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

توقیف ۷۷ هواپیمای روسیه در دیگر کشور‌ها

ویتالی ساولیف، وزیر حمل و نقل روسیه اعلام کرد که ۷۷ فروند هواپیمای این کشور در خارج توقیف شده است. وی گفت: ما موفق شده‌ایم یک هواپیما را برگردانیم. برای هر هواپیما با مشکل مواجه هستیم. او افزود برخی از این هواپیما‌ها به درخواست شرکت‌های لیزینگ توقیف شدند و برخی دیگر پس از آنکه کشور‌های اروپایی ناگهان حریم هوایی خود را به روی هواپیما‌های روسی بستند، نتوانستند از زمین بلند نشوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر حمل و نقل روسیه روز جمعه اعلام کرد که ۷۷ فروند هواپیمای این کشور در خارج توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، ویتالی ساولیف، وزیر حمل و نقل روسیه روز جمعه اعلام کرد که ۷۷ فروند هواپیمای این کشور در خارج توقیف شده است.

وی گفت: تا امروز هفتاد و هفت هواپیما (در خارج از کشور توقیف شده‌اند). ما موفق شده‌ایم یک هواپیما را برگردانیم. برای هر هواپیما با مشکل مواجه هستیم.

این وزیر روسیه در ادامه افزود برخی از این هواپیما‌ها به درخواست شرکت‌های لیزینگ توقیف شدند و برخی دیگر پس از آنکه کشور‌های اروپایی ناگهان حریم هوایی خود را به روی هواپیما‌های روسی بستند، نتوانستند از زمین بلند نشوند.

پیش از این، وزارت حمل و نقل روسیه گزارش داده بود که ۱۲۷۴ هواپیما در روسیه پرواز می‌کنند که از این تعداد ۱۲۰۷ هواپیما (۱۱۵۱ هواپیمای مسافربری) در این کشور به ثبت رسیده است.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه در ماه مارس اعلام کرد که دولت به شرکت‌های هواپیمایی این کشور برای حفظ ناوگان هواپیما‌های خارجی کمک خواهد کرد.

وی همچنین از معافیت مالیاتی برای سپرده گذاران بانکی و مالکان خودرو خبر داد و از حمایت شرکت‌های روسی در برابر ادعا‌های مالکان خارجی خبر داد. وی وعده داد که فهرست اقدامات بر اساس تحولات به طور مداوم گسترش خواهد یافت.

نظرات بینندگان