arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

علوم پزشکی کردستان: تعداد مبتلایان به وبا در استان به ۳۰ نفر رسید / مبتلایان سابقه مسافرت خارج از کشور داشته‌اند

فرزام بیدارپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هم‌اکنون تعداد مبتلایان به وبا در استان کردستان از ۲۵ نفر به ۳۰ نفر رسیده است. وی گفت: این افراد مبتلا کسانی هستند که سابقه مسافرت خارج از کشور را داشته‌اند که بعد از بازگشت علائم بیماری در آن‌ها مشاهده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هم‌اکنون تعداد مبتلایان به وبا در استان کردستان از ۲۵ نفر به ۳۰ نفر رسیده است.

فرزام بیدارپور از افزایش روزانه تعداد مبتلایان به بیماری وبا در استان خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد مبتلایان به وبا در استان کردستان از ۲۵ نفر به ۳۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در پی تشدید غربالگری افراد دارای علایم بیماری‌های روده‌ای و اسهال، ۵ مورد دیگر بیمار مبتلا به وبا در کردستان شناسایی شد، افزود: از این تعداد ۲۷ نفر مربوط به مریوان، سقز یک نفر، سنندج یک نفر و کامیاران یک نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: تصریح کرد: تاکنون هیچ مورد فوتی در اثر ابتلا به وبا در کردستان وجود نداشته است.

وی گفت: این افراد مبتلا کسانی هستند که سابقه مسافرت خارج از کشور را داشته‌اند که بعد از بازگشت علائم بیماری در آن‌ها مشاهده شده است.

بیدارپور با ذکر اینکه برای پیشگیری مصرف آب سالم، شست‌وشو و ضد عفونی میوه و سبزیجات خیلی مهم است، یادآور شد: از همه شهروندان خواهش می‌کنیم قبل از تهیه و خوردن مواد غذایی شست‌وشوی دست با آب و صابون حداقل به مدت بیست ثانیه را رعایت کنند.

نظرات بینندگان