arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

اوکراین: در حمله موشکی روسیه به دو ساختمان مسکونی در اودسا، ۲۱ نفر کشته و ۳۹ تن زخمی شدند

بامداد روز جمعه ۱۰ تیر (اول ژوئیه)، دو ساختمان مسکونی در بیلهرود - دنیستروسکی در ۸۰ کیلومتری شهر بندری اودسا مورد هدف قرار گرفتند. منابع اوکراینی می‌گویند که در این حملات دست‌کم ۲۱ نفر کشته و ۳۹ نفر نیز زخمی شدند و در میان جان‌باختگان، چند کودک نیز دیده می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: مقام‌های اوکراینی ضمن محکوم کردن حملات هوایی روسیه به بندر اودسا در اوکراین از هم‌پیمانان خود خواستند تا هرچه زودتر سیستم دفاع ضدموشکی پیشرفته‌ای را در اختیار این کشور قرار دهند. بر اثر این حملات ۶۰ نفر کشته و زخمی شدند.

اوکراین حمله موشکی روسیه به ساختمان‌های مسکونی در منطقه اودسا در جنوب اوکراین را به شدت محکوم کرد.

در این حملات در بامداد روز جمعه ۱۰ تیر (اول ژوئیه)، دو ساختمان مسکونی در بیلهرود - دنیستروسکی در ۸۰ کیلومتری شهر بندری اودسا مورد هدف قرار گرفتند. منابع اوکراینی می‌گویند که در این حملات دست‌کم ۲۱ نفر کشته و ۳۹ نفر نیز زخمی شدند و در میان جان‌باختگان، چند کودک نیز دیده می‌شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین، در یک پیام ویدئویی روسیه را به ''کشتار عمدی و هدفمند'' شهروندان اوکراین متهم کرد و گفت که در این ساختمان‌های مسکونی، ''برخلاف ادعاهای همیشگی مقام‌های روسی درباره اینگونه حملات، نه سلاحی پنهان شده بود و نه تجهیزات نظامی.''

او تاکید کرد که اصابت موشک‌ها به این ساختمان‌های مسکونی، تصادفی نبوده است.

نظرات بینندگان