arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

واکنش سفارت ایران به خبر بسته بودن مرز‌های کشور بر روی گردشگران خارجی: صحت ندارد؛ تمام مرز‌ها باز هستند

به دنبال انتشار اخباری در زمینه بسته بودن مرزهای ایران بر روی گردشگران خارجی و شهروندان کشورهای همسایه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان این اخبار را رد کرد و آن‌ها «جعلی» خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: به دنبال انتشار اخباری در زمینه بسته بودن مرزهای ایران بر روی گردشگران خارجی و شهروندان کشورهای همسایه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان این اخبار را رد کرد و آن‌ها «جعلی» خواند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» سفارت ایران در باکو در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد که تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی ایران بر روی گردشگران خارجی و شهروندان کشورهای همسایه باز است.

این سفارتخانه به ویژه تاکید کرد که تمام مرزهای ایران بر روی شهروندان جمهوری آذربایجان و منطقه خودمختار نخجوان باز هستند. پیشتر گزارش شده بود که مرزهای ایران بر روی گردشگران کشور همسایه جمهوری آذربایجان به دلیل شیوع کرونا بسته شده است.

در رویدادی مرتبط با تحولات تهران و باکو، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به دعوت «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران و برای نخستین بار در دولت سیزدهم بزودی به تهران سفر خواهد کرد.

وی قرار است در این سفر ضمن رایزنی باوزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دیگر مقامات کشورمان از جمله آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کند.

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ۲۴ اردیبهشت ماه در یک گفتگوی تلفنی درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی، پارلمانی و اجرای توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور رایزنی و تبادل نظر کردند و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این گفت‌وگو اعلام کرد که بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان اول دی ماه سال گذشته (۱۴۰۰) سفری یک روزه به باکو داشت و ضمن دیدار با «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با همتای خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظرات بینندگان