arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

یافته جدید پزشکی؛ ایمپلنت‌ها چگونه جای داروهای مسکن‌ را خواهند گرفت؟

دانشمندان دانشگاه نورث وسترن آمریکا موفق شدند یک ایمپلنت کوچک، نرم و انعطاف‌پذیر بسازند که درد در هر زمان دلخواه و بدون استفاده از دارو تسکین می‌دهد. این دستگاه می‌تواند جایگزین بسیاری از قرص‌های مسکن و سایر دارو‌های اعتیادآور شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشمندان دانشگاه نورث وسترن آمریکا موفق شدند یک ایمپلنت کوچک، نرم و انعطاف‌پذیر بسازند که درد در هر زمان دلخواه و بدون استفاده از دارو تسکین می‌دهد.

این دستگاه می‌تواند جایگزین بسیاری از قرص‌های مسکن و سایر داروهای اعتیادآور شود.

مقاله‌ای که روز ۳۰ ژوئن در مجله علمی ساینس منتشر شده است، نشان می‌دهند که این دستگاه کوچک در آزمایش بر روی حیوانات عملکرد موفقی از خود نشان داده است.


این دستگاه زیست سازگار بوده و در آب حل می‌شود و عملکرد آن به گونه‌ای است که می‌تواند خود را به دور اعصاب تنیده و با خنک کردن آن، اعصاب را بی حس و از ارسال سیگنال‌های درد به مغز جلوگیری کند.

فرد می‌تواند با استفاده از یک پمپ خارجی از راه دور دستگاه را فعال کرده و سپس شدت آن را کم یا زیاد کند. پس از اینکه دیگر نیازی به این ایمپلنت نباشد، بدون نیاز به جراحی به طور طبیعی در بدن جذب می‌شود.

محققان بر این باورند که این دستگاه برای بیمارانی که تحت جراحی‌های معمول یا حتی قطع عضو هستند و معمولاً به داروهای بعد از عمل نیاز دارند، بسیار ارزشمند است.

بدین ترتیب، جراحان می توانند این دستگاه را در طول عمل کاشت کنند تا به مدیریت درد پس از عمل بیمار کمک کنند.

در این مقاله آمده است که «فناوری به کار گرفته شده در این ساز و کار بسیار شبیه همان چیزی است که در سرما نوک انگشتان احساس سرمازدگی و بی‌حسی می‌کند.»

منبع: یورونیوز

نظرات بینندگان