arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۱ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

تسهیل حضور اسرائیلی‌ها در جمهوری آذربایجان با موافقت باکو

رسانه‌ها از توافقات بین جمهوری آذربایجان و اسرائیلی در حوزه ترابری هوایی و امنیت سایبری خبر دادند. «مراو میکائیلی» وزیر حمل و نقل و ایمنی راه اسرائیل نیز از روابط رو به رشد دو طرف ابراز خرسندی و از توافقنامه حمل و نقل هوایی قدردانی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رسانه‌ها از توافقات بین جمهوری آذربایجان و رژیم موقت صهیونیستی در حوزه ترابری هوایی و امنیت سایبری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دولتی «آذرتاج»، «رشاد نبی اف» وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل آذربایجان در سفر کاری به فلسطین اشغالی دیدارهای دوجانبه‌ای با مقام‌های رژیم اسرائیل برگزار کرد. در این بازدید، توافقنامه حمل و نقل هوایی بین وزارت حمل و نقل جمهوری آذربایجان و وزارت حمل و نقل و ایمنی راه تل آویو امضا شد.

بر این اساس، این توافقنامه سفرهای متقابل اتباع جمهوری آذربایجان و صهیونیست‌ها را تسهیل می‌کند. «مراو میکائیلی» وزیر حمل و نقل و ایمنی راه رژیم صهیونیستی نیز از روابط رو به رشد دو طرف ابراز خرسندی و از توافقنامه حمل و نقل هوایی قدردانی کرد. در این دیدار درباره همکاری‌های حمل و نقل اسرائیل و جمهوری آذربایجان تبادل نظر شد.

همزمان در این سفر مقام آذربایجانی با وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد. رشاد نبی‌اف در این نشست با اشاره به وجود فرصت‌های بالقوه برای همکاری در زمینه گردشگری، از فعالیت‌های دفتر نمایندگی تجاری و گردشگری آذربایجان که سال گذشته در اسرائیل افتتاح شد، بسیار قدردانی کرد.

در جریان این بازدید، توافقنامه‌ای بین سرویس امنیت الکترونیک و موسسه معروف فناوری صهیونیستی (تکنیون) به امضا رسید. قرار است بر اساس این قرارداد مرکز امنیت سایبری جمهوری آذربایجان افتتاح شود. آموزش‌های تحت این برنامه در باکو توسط کادر آموزشی دانشگاه فناوری تکنیون برگزار خواهد شد.

در دیدار مقام‌های جمهوری آذربایجان با مدیر آژانس فضایی رژیم اسرائیل گفت‌وگو کرد و در این نشست دورنمای همکاری با صنعت علوم فضایی رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آژانس‌ها و شرکت‌های صهیونیستی برای شرکت فعال در کنگره بین‌المللی فضانوردی که سال ۲۰۲۳ در باکو برگزار می‌شود، دعوت شده‌اند.

باکو و تل آویو روابط نظامی گسترده‌ی دارند به طوریکه رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اخیرا گفت که این کشور به طور گسترده از اسرائیل پهپادهای موسوم به «مهاجم آسمان» و «هاروپ» خریداری کرده و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ پهپادهایی که هم برای شناسایی و هم نبرد کاربرد دارند.

چندی قبل نیز وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که در راس یک هیات بلند پایه وارد شهر «باکو» شده بود با «الهام علی اف» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظرات بینندگان