arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

سامسونگ احتمالا برای دستگاه‌های استخراج بیت کوین تراشه ۳ نانومتری می‌سازد

منابع آگاه می‌گویند سامسونگ در حال تولید نیمه‌رسانا‌های ۳ نانومتری خاص برای یک شرکت چینی است. از این رو، حدس زده می‌شود که این تراشه‌ها احتمالا برای ASIC‌های استخراج بیت کوین ساخته شوند. گفته می‌شود که سامسونگ در یکی از گزارش‌های درآمد ۲۰۲۲ خود به این تراشه‌ها اشاره کرده بود. این شرکت امسال وارد بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) شد و تلویزیون هوشمندی با پشتیبانی از این فناوری معرفی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع آگاه می‌گویند سامسونگ در حال تولید نیمه‌رساناهای 3 نانومتری خاص برای یک شرکت چینی است. از این رو، حدس زده می‌شود که این تراشه‌ها احتمالا برای ASICهای استخراج بیت کوین ساخته شوند.

طبق گزارش خبرگزاری کره‌ای The Elec، سامسونگ در حال ساخت نیمه‌رسانا برای استخراج بیت کوین است و شرکت Microbot می‌تواند یکی از مشتریان احتمالی این شرکت باشد.

گفته می‌شود که سامسونگ در یکی از گزارش‌های درآمد 2022 خود به این تراشه‌ها اشاره کرده بود. این شرکت امسال وارد بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) شد و تلویزیون هوشمندی با پشتیبانی از این فناوری معرفی کرد. منابع آگاه انتظار دارند که کوالکام هم از مشتریان احتمالی اولین تراشه‌های 3 نانومتری این غول کره‌ای باشد.

سامسونگ به دنبال سهمی از بازار استخراج بیت کوین

اگر سامسونگ واقعا به دنبال تولید ASICهای مخصوص استخراج بیت کوین باشد، این شرکت در مسیر کمپانی‌های دیگری مثل اینتل و TSMC قدم خواهد گذاشت. TSMC سال‌هاست که در زمینه تولید این مدارهای مخصوص استخراج رمزارز فعالیت دارد و اینتل هم اخیرا به این فضا وارد شده است.

شایعات مربوط به احتمال تولید این تراشه‌ها به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده. با این حال، این احتمال وجود دارد که غول کره جنوبی از قبل دست به تولید این نیمه‌رساناها زده باشد. پیش‌تر TSMC هم تامین تراشه برای شرکت‌هایی مثل Bitmain را برعهده گرفته اما به‌طور رسمی اعلام نکرده بود که در این حوزه فعالیت می‌کند.

گزارش‌های محلی از کره در ماه ژانویه 2018 حاکی از آن بود که سامسونگ از قبل در زمینه تولید تراشه‌های ASIC برای استخراج ارز دیجیتال با یک شرکت چینی همکاری می‌کرد. حالا گزارش امروز می‌تواند این احتمال را بیش از پیش تقویت کند و تراشه‌های پیشرفته این شرکت را به حوزه استخراج بیت کوین برساند.

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان