arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۱۲ تير ۱۴۰۱

رئیس سازمان سنجش: امسال ۷۰۰ هزار صندلی اضافه در دانشگاه داریم / ۱۲ شبکه بزرگ متخلف کنکور و بیش از ۴۸۰ داوطلب متخلف دستگیر شدند / داوطلبان نسبت به صحت قرائت پاسخنامه‌ها مطمئن باشند

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای پذیرش داوطلبان در کنکور امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ظرفیت داریم که ۷۰۰ هزار نفر ظرفیت بیشتر از تعداد داوطلبان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای پذیرش داوطلبان در کنکور امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ظرفیت داریم که ۷۰۰ هزار نفر ظرفیت بیشتر از تعداد داوطلبان است.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در برنامه صف اول با تشریح روند اجرای مراحل برگزاری کنکور سراسری گفت: دوره چاپ سوالات دوره بسیار سختی است که طراحان سوال ۶ ماه در قرنطینه هستند، سوالات را از بانک استخراج کرده و بسته بندی می‌کنند، این کار بسیار سخت است ما ۴ و نیم میلیون دفترچه تولید کردیم که این‌ها باید شخصی سازی شود و به همراه پاسخنامه هوشمند درون بسته قرار گیرد، در این فرایند چند لایه پلمب شده است که آخرین لایه را داوطلب سر میز خود باز می‌کند.

وی افزود: امسال ۱۲۴ هزار نفر درگیر این کار بودند که ۷۴ هزار نفر کارها را انجام دادند و بقیه عوامل حفاظتی بودند.

پورعباس اظهار داشت: امسال آزمون در سه مرحله دروس عمومی، تخصصی و ادامه دروس تخصصی برگزار شد که در پایان هر مرحله دفترچه‌ها جمع آوری شده و دفترچه‌های دیگر ارائه شد.

به گفته وی، در برگزاری آزمون دستگاه‌های بسیاری درگیر هستند، از وزارت نیرو هم باید تشکر ویژه کنیم که هیچ قطعی برقی در حوزه‌های سراسر کشور نداشتیم، راه‌آهن، هواپیمایی، پست، هلال احمر، اورژانس از دستگاه‌های درگیر هستند.

رئیس سازمان سنجش گفت: پاسخنامه‌های داوطلبان امانت در دست ماست، در مرحله اول باید از شهرها به تهران منتقل شده و قرائت شود.

وی ادامه داد: برای پذیرش داوطلبان در کنکور امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ظرفیت داریم که ۷۰۰ هزار نفر ظرفیت بیشتر از تعداد داوطلبان است.

* 12 شبکه بزرگ متخلف کنکور و بیش از 480 داوطلب متخلف دستگیر شدند

پورعباس گفت: یک شورای سنجش و پذیرش داریم که نماینده تمام دستگاه‌های امنیتی هم در این شورا حضور دارند و کارها را رصد می‌کنند که وضعیت برگزاری کنکور را در چند مرحله برگزار کردیم و فرض را بر این گذاشتیم که اگر سوالات از جلسه خارج شود چه کار کنیم تقلب صورت نگیرد، دوستان امنیتی شبکه‌ها را شناسایی کردند که ۱۲ شبکه بزرگ کشف شد.

وی افزود: در آزمون‌های روزهای چهارشنبه و پنج شنبه یک مورد تقلب داشتیم که بعد از شروع آزمون عکس فرستادند، اما آزمون جمعه از حساسیت بیشتری برخوردار بود زیرا آزمون علوم تجربی بود، امسال ۹۶۰۰ هزار نفر پزشکی ظرفیت داریم و برخی حاضرند میلیاردی خرج کنند تا اگر شده حتی از مسیر نادرست به این رشته برسند، تدبیر ما این بود که تعدد پاسخنامه داشتیم و بعد از گذشت مدت زمان هر درس پاسخنامه‌ها جمع می‌شد، تدبیر دیگر ما این بود که شرکت های دانش بنیان معرفی شده از سوی معاونت علمی سیگنال‌های متخلفان را پیدا می‌کرد تا فرد متخلف شناسایی شود که بیش از ۴۸۰ متخلف شناسایی شدند.

وی گفت: داوطلبان مطمئن باشند در یک کار بسیار پیچیده و فنی اجازه نمی‌دهیم حتی یک مورد خطا در قرائت پاسخنامه ها رخ دهد و خدای نکرده حقی ضایع شود.

پورعباس گفت: ما باید به سمت آزمون های الکترونیک برویم یعنی هر داوطلب برای هر پاسخ یک پاسخنامه خواهد داشت و در محیط تحت کنترل به سوالات پاسخ می دهد و آزمون به صورت ترکیبی از آنلاین و آفلاین خواهد بود و امکان حمله سایبری به آن وجود ندارد که ما این آزمون را طراحی کردیم و اولین آزمون ملی به شکل الکترونیک آزمون سنجش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی است که به زودی برگزار می شود.

نظرات بینندگان