arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۱۲ تير ۱۴۰۱
وال استریت ژورنال:

آیا ادعای تقلب در ۲۰۲۰، برگ برنده ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ خواهد بود یا بلای جان او می‌شود؟

نامزد‌های حزب جمهوری خواه، به راحتی نمی‌توانند از اظهارنظر درباره تقلب در ۲۰۲۰ طفره بروند. دموکرات‌ها جمهوری‌خواهان را مجبور خواهند کرد در موقعیت‌های مختلف درباره این موضوع آشکارا موضع بگیرند. پس نامزد‌های جهوریخواه از حالا باید پاسخ خود برای چنین سوالی را آماده کنند. شاید بهتر باشد با گفتن حقیقت شروع کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارل روو در وال استریت ژورنال نوشت: دونالد ترامپ در سخنرانی‌ها و پست‌های خود تمامی موضوعات را کنار گذاشته و بر تبلیغ این ادعای بی اعتبار متمرکز شده که او در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شد و سپس با تقلب گسترده شامل صد‌ها هزار رأی دزدی، کنار گذاشته شد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: علیرغم ناکامی تیم ترامپ در ارائه شواهد قانع کننده از ادعا‌های تقلب، این امر ادامه دارد. به نظر می‌رسد همراهی با ترامپ در محکومیت نتایج ۲۰۲۰ - یا حداقل ایجاد شک و تردید در مورد نتیجه - پیش شرطی برای تایید از طرف او باشد. به نظر می‌رسد که این امر به‌ویژه در رقابت‌ها برای وزیر ایالت صادق است - مقامی که در بیشتر ایالت‌ها بر بخش یا تمام فرآیند انتخابات نظارت می‌کند. در نتیجه، برخی از رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان به عنوان آزمایش‌های اولیه در مورد چگونگی پخش این پیام در ایالت‌های میدان نبرد در سال ۲۰۲۴ خواهند بود.

یکی از نمونه‌های قابل توجه رقابت برای نامزدی حزب جمهوری خواه برای وزیر ایالت نوادا بود، ایالتی که جو بایدن با اختلاف ۳۳۵۹۶ رای (۲.۴ درصد از کل آرا) برنده شد. نامزد پیروز، جیم مارچانت، ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را محور اصلی انتخابات مقدماتی خود قرار داد. او گفت: «افشاگری‌های من خیلی‌ها را عصبانی کرده. اتئلاف کمونیست/سوسیالیست/جمهوریخواهان ظاهری، به سختی به من می‌تازند.» آقای مارچانت ائتلاف وزرای ایالات "اول آمریکا" یا AFSOSC را برای حمایت از نامزد‌های همفکر خود سازمان داد. او در این مورد حتی از ترامپ رادیکال‌تر بوده و می‌گوید «دهه‌هاست که رای شما را نشمرده‌اند، هیچ کسی منتخب شما نبوده». رئیس جمهور مجبور است صرفا روی تقلب درباره خودش تمرکز کند.

انتخابات مقدماتی آریزونا برای تصدی وزارت ایالت در ۲ آگوست آزمون دیگری خواهد بود. نامزد پیشتاز، نماینده ایالت مارک فینچم، از حمایت AFSOSC و ترامپ برخوردار است. رئیس جمهور سابق او را یک «جنگجوی واقعی» خوانده و به خاطر گفتن «آنچه که تعداد کمی دیگر جرات گفتن داشتند» تأیید کرد. او از جمله خواهان فراخوانی رای‌دهندگان آریزونا و تایید نتایج در شهرستان ماریکوپا است. شهری که بایدن در آنجا با بیش از ۴۵۰۰۰ رای پیروز شد و در کل ایالت ۱۰۴۵۷ رای (۰.۳ درصد از کل آرا) برنده شد. آقای فینچم در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره آمریکا بود، اما می‌گوید که وارد ساختمان نشده است.

در میشیگان، نامزد‌های جمهوری خواه برای وزارت ایالت، کریستینا کارامو، و دادستان کل، مت دی پرنو، هر دو با صدای بلند نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را انکار می‌کنند. خانم کارامو این ادعا را مطرح کرد که صندوق‌هایی از برگه‌های غیرقانونی رای به مرکز شمارش آرا دیترویت بین ساعت ۳ تا ۳:۳۰ بامداد شب انتخابات تحویل داده شده و آقای دی پرنو وکیلی بود که ادعا کرد اختلافات در نتایج اولیه شهرستان آنتریم نه ناشی از خطای یک کارمند بلکه ناشی از "دستکاری فنی" دستگاه‌های رای گیری دومینیون از طریق اینترنت بوده است. در یک ویدئو نشان داده شد که صندوق‌های مورد ادعا، تجهیزات یک ایستگاه تلویزیونی محلی و یک گروه خبری ژاپنی بودند و هیئتی متشکل از سه قاضی ادعای آقای دیپرنو را رد کردند، زیرا شمارش دستی آرای آنتریم آرای این شهرستان را تایید کرد.

تبلیغات‌تان مبتنی بر درخواست برای «محاکمه افرادی که انتخابات ۲۰۲۰ را فاسد کرده و اجازه دادند تقلب در کل سیستم انتخاباتی دادند» (آقای دی پرنو) یا «اولویت دادن به اصلاح سیستم انتخاباتی مملو از تقلب» (آقای مارچانت) می‌تواند در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان موجب پیروزی شما شود. اما همیشه هم اینطور نیست. نامزد‌های مورد حمایت AFSOSC برای وزارت ایالات در جورجیا و کولورادو در انتخابات مقدماتی شکست خورده و در اولی ۳۳ درصد و در دومی تنها ۲۸ درصد آرا را به دست آوردند.

آزمون سخت‌تر در نوامبر خواهد آمد. ادعای بی‌اساس دزدیده شدن انتخابات ۲۰۲۰ برای مستقل‌ها جذابیتی ندارد در حالیکه آرای آن‌ها در ایالت‌های کلیدی اغلب تعیین‌کننده است. نظرسنجی دسامبر ۲۰۲۱ توسط موسسه یوماس نشان داد که مستقل‌ها ۴۹ درصد کمتر به نامزدی رأی می‌دهند که «از گفتن اینکه جو بایدن به طور قانونی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده امتناع می‌کند» در مقابل ۲۴ درصد بیشتر به چنین نامزدی رای می‌دهند. همچنین ۳۸ درصد مستقل‌ها گفتند که کمتر به کسی رأی می‌دهند که «مشروعیت نتایج» انتخابات ۲۰۲۰ را زیر سؤال می‌برد، در حالی که ۲۳ درصد به احتمال بیشتری به چنین نامزدی رای خواهند داد.

شاید تحولات کلی، به پیروزی برخی از این نامزد‌ها منجر شود. اما اگر جمهوری‌خواهانی که به طور مداوم بر تقلب در انتخابات تاکید نمی‌کنند، رای بیشتری بیاورند، می‌توان نتیجه گرفت تأکید بر «سرقت بزرگ» استدلال خوبی برای سال ۲۰۲۴ نخواهد بود.

نامزد‌های حزب جمهوری خواه، به راحتی نمی‌توانند از اظهارنظر درباره تقلب در ۲۰۲۰ طفره بروند. دموکرات‌ها جمهوری‌خواهان را مجبور خواهند کرد در موقعیت‌های مختلف درباره این موضوع آشکارا موضع بگیرند. پس نامزد‌های جهوریخواه از حالا باید پاسخ خود برای چنین سوالی را آماده کنند. شاید بهتر باشد با گفتن حقیقت شروع کنند.

نظرات بینندگان