arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۱۲ تير ۱۴۰۱

واکنش وزیر ارتباطات به افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌های پست: در نرخ‌گذاری، اشتباهی رخ داد

در حالیکه طبق مجوز وزارت ارتباطات، سقف افزایش تعرفه‌های پست برای مردم ۴۰ درصد است، مردم از افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌ها خبر دادند. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات توضیح داد که سقف افزایش مجاز قیمت همان ۴۰ درصد است، اما در روز‌های اول در نرخ‌گذاری اشتباه شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: در حالیکه طبق مجوز وزارت ارتباطات، سقف افزایش تعرفه‌های پست برای مردم ۴۰ درصد است، مردم از افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌ها خبر دادند. وزیر توضیح داد که سقف افزایش مجاز قیمت همان ۴۰ درصد است، اما در روز‌های اول در نرخ‌گذاری اشتباه شده بود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره، توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار بر این شد که تعرفه خدمات پایه پستی برای مردم عادی ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی همچنین از شرکت پست خواست که مابه‌التفاوت قیمت را به کسانی که مبلغ بیشتری پرداخت کرده اند بپردازد.

*گزارش‌های مردمی از افزایش بیش از ۴۰ درصدی تعرفه‌های پستی صحیح بود

زارع پور اخیرا توضیحاتی درباره مغایرتی که بین تعرفه‌های مصوب جدید و تعرفه‌های اعمال شده ایجاد شده بود، بیان کرده است که نشان می‌دهد گلایه‌های مردم نادرست نبوده است.

تا پیش از این در حالی که مردم با استناد به فیش‌های پرداختی، افزایش بیش از ۴۰ درصدی تعرفه‌ها را گزارش می‌کردند، مسوولان با استناد به مصوبه موجود، سقف افزایش را ۴۰ درصد عنوان می‌کردند و ابهامی در این باره ایجاد شده بود.

*اشتباه پست در افزایش بیش از حد مجاز تعرفه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: در روز‌های اول اشتباهی در نرخ‌گذاری توسط شرکت پست رخ داده بود.

وی ادامه داد: به دلیل این اشتباه، افزایش تعرفه تا ۷۰ درصد بیشتر هم محاسبه شده بود در حالی که سقف مجاز افزایش تعرفه ۴۰ درصد بود.

وزیر ارتباطات گفت:، اما متوجه این مشکل شدیم و تاکید کردیم که شرکت پست اشتباه را اصلاح کند.

نظرات بینندگان