arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۱۲ تير ۱۴۰۱

یک روزنامه دولتی: شکستن حکم ویلموتس مسلم است / برخی روایت‌ها حاکی از نصف شدن غرامت است

ایران ورزشی نوشت: برخی روایت‌ها خبر از نصف شدن غرامت ویلموتس دارد و حتی برخی از اعضای هیأت رئیسه سابق فدراسیون فوتبال امیدوار به کاهش بیشتر جریمه هستند. آنچه مسلم است اینکه رأی کمیته انضباطی فیفا توسط دادگاه CAS شکسته می‌شود؛ اما مبلغ جدید غرامت هنوز مشخص نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه دولتی ایران ورزشی نوشت: اگر دادگاه حکمیت ورزش (CAS) سه‌شنبه این هفته حکم پرونده مارک ویلموتس را داد، زیاد تعجب نکنید.

مارک ویلموتس مربی بلژیکی بعد از جدایی کارلوس کی‌روش، با سر و صدا و جنجال تبلیغاتی فراوان به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران انتخاب شد. در ابتدای قرارداد تلاش فراوانی شد او را منجی فوتبال ایران معرفی کنند و مشاور رسانه‌ای تاج به همه دوستانش سپرد در رسانه‌هایشان بنویسند فوتبال ایران از فاز دفاعی به سمت فوتبال جذاب و هجومی تغییر ریل داده؛ اما گذشت زمان نشان داد ویلموتس (که حالا منفورترین خارجی تاریخ فوتبال ما شده) یک مربی معمولی بود که به طمع دریافت پول مفت، بابت قراردادی حرفه‌ای به ایران آمده است. همسر این مربی وکیلی بین‌المللی بود و خوب می‌دانست از کلمات چه استفاده‌ای بکند و همین تبحر موجب شد ما در دادگاه انضباطی فیفا در بررسی مفاد قرارداد شکست بخوریم و این رکن فیفا ما را به پرداخت ۶ میلیون یورو جریمه محکوم کند. حکمی که البته با دیگر موارد از جمله هزینه بررسی و دیرکرد پول به حدود ۵/۷ میلیون یورو می‌رسید. این حکم البته موجب اعتراض ایران و رجوع به دادگاه حکمیت ورزش شد.

یکی از وکلای بین‌المللی معتقد است طولانی شدن روند بررسی این پرونده، در بیشتر موارد به شکسته شدن رأی پرونده منتهی شده و همین موضوع ما را به شکسته شدن رأی این پرونده هم امیدوار می‌کند.آن طور که خبر رسیده، رأی پرونده قرارداد ویلموتس سرانجام بعد از دو سال بررسی، روز سه‌شنبه این هفته اعلام می‌شود و رأی دادگاه حکمیت ورزش هم با رأی کمیته انضباطی فیفا همخوانی ندارد.

برخی روایت‌ها خبر از نصف شدن غرامت ویلموتس دارد و حتی برخی از اعضای هیأت رئیسه سابق فدراسیون فوتبال امیدوار به کاهش بیشتر جریمه هستند. آنچه مسلم است اینکه رأی کمیته انضباطی فیفا توسط دادگاه CAS شکسته می‌شود؛ اما مبلغ جدید غرامت هنوز مشخص نیست. غرامتی که به‌دلیل نبود افراد متخصص به هنگام بسته شدن قراردادی بین‌المللی، دامان فوتبال ما را گرفت و در نهایت هم مشخص نشد به ترتیب چه افرادی بیشترین نقش را در بسته شدن این قرارداد زشت داشتند. آنها که روزی فوتبال ما را به تعلیق کشاندند، در زمان تلاش فوتبال برای بیرون رفتن از بن‌بست تعلیق، اصلاً در ورزش حضور نداشتند تا بخشی از تاوان اشتباهشان را خودشان پرداخت کنند. شاید روزی مشخص شود قرارداد ویلموتس هم مانند تعلیق فوتبال ما، ریشه در ساختمانی غیر از فدراسیون فوتبال داشت.

نظرات بینندگان